Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kikker probeersel
Collapse
X
-
-
Re: Kikker probeersel
Oorspronkelijk geplaatst door FilipZana Bekijk bericht.....
Ik probeer te blijven oefenen maar zo weinig tijd
deze is niet scherp en das jammer.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
bedankt voor de reactie's!
YoeriV, wat bedoel je met een groene zweem? Misschien heel dom van mij maar ik begrijp het niet. Het is een groene kikkerNikon D3200
Nikkor AF-S 16-85mm F3.5-5.6 G IF-ED DX VR / AF-S 50/1.8G
SB-700
Comment
-
Hey, sorry dat ik zo laat antwoord. Ik had er over gekeken...
een zweem is een soort waas die over de foto ligt, hier door het overwegende groen. Dit kun je op verschillende manieren wegkrijgen. Ik voeg je hier een voorbeeldje toe hoe ik de waas uit je foto heb genomen zodat je het verschil ziet. Mijn methode hier (maar er zijn er verschillende) is door de foto te dupliceren, blur - average toe te passen (dan krijg je een groene foto), daar een curve over te leggen en door middel van het grijspipet de gemiddelde grijswaarde te sampelen. Daarna kun je nog wat met de dekking spelen.
Op mijn voorbeeld zul je zien dat er geen waas meer is en dat het bruin van de tak ook bruin is in plaats van groenig. Proberen maar...
groeten,
Yoeri
Comment
-
In een terrarium achter glas gemaakt ?Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk berichtOp mijn voorbeeld zul je zien dat er geen waas meer is
groeten,
Yoeri
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk berichtWelk voorbeeld Yoeri?? Je mag het voorbeeld ook achter een link plaatsen hoor, dan kunnen anderen hier ook wat van leren, das de bedoeling in BH. Volg Johan de Man, is waarschijnlijk achter glas. En ik heb het hier al vaak uitgelegd hoe je daar eventueel mee om kunt gaan. Voorbeeld topics genoeg.Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk berichtIn een terrarium achter glas gemaakt ?Nikon D3200
Nikkor AF-S 16-85mm F3.5-5.6 G IF-ED DX VR / AF-S 50/1.8G
SB-700
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk berichtHey, sorry dat ik zo laat antwoord. Ik had er over gekeken...
een zweem is een soort waas die over de foto ligt, hier door het overwegende groen. Dit kun je op verschillende manieren wegkrijgen. Ik voeg je hier een voorbeeldje toe hoe ik de waas uit je foto heb genomen zodat je het verschil ziet. Mijn methode hier (maar er zijn er verschillende) is door de foto te dupliceren, blur - average toe te passen (dan krijg je een groene foto), daar een curve over te leggen en door middel van het grijspipet de gemiddelde grijswaarde te sampelen. Daarna kun je nog wat met de dekking spelen.
Op mijn voorbeeld zul je zien dat er geen waas meer is en dat het bruin van de tak ook bruin is in plaats van groenig. Proberen maar...
groeten,
Yoeri
Comment
Comment