Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jump

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jump

Tijdens een workshop straatfotografie te Antwerpen afgelopen vrijdagmiddag. Toen we om 22 uur terugliepen langs het basketballveld stond deze man nog steeds te gooien
    F8 - iso 250 - 1/100 belichting - vast BP 50 mm en +1 overbelicht i.v.m. wat tegenlicht. Opname tijd 15:15 uur.
    Omgezet in retrostijl z/w met een focuszoom van onderuit in de foto naar het midden toe om wat dynamiek erin te brengen. En uitgesneden.

Alvast dank voor het kijken en veel dank voor de reacties op mijn vorige upload
    Last edited by Guest4; 24 september 2014, 16:34.

Re: Jump

Mooie plaat met een speciaal licht
    Peter
    mijn website : klik

Comment

mooie omzetting
      __________________________________________________ _
      Sony A580 en wat glas.

Comment

Geweldige foto! Eerste aandacht ging naar de buikspieren maar er kwam nog veel meer.
        De voeten maken dan ook het plaatje af!

Comment

Heel goed.
          Scherp en toch de beweging erin.
          De bewerking past er prima bij.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

Dank voor de reacties. Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk? Ik vind namelijk als je iets bij je foto vertelt, of wat je gedaan hebt dat dit voor een kijker begrijpelijker kan overkomen.

Comment

schitterende foto Mark ! en het effect onderaan versterkt de sfeer.
              gr, JOHAN , nikon D90, D7100

Comment

idd mooi, stilstaand beeld mét beweging er in zonder onscherpte... knap.
                by the way, hoe doe je "focuszoom van onderuit" ?
                "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

+1
                  Mooie omzetting.
                  Grt
                  Eric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                    Heel goed.
                    Scherp en toch de beweging erin.
                    De bewerking past er prima bij.
                    ook mijn gedacht.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

+1 ik volg,tof grts,Jozef
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                        idd mooi, stilstaand beeld mét beweging er in zonder onscherpte... knap.
                        by the way, hoe doe je "focuszoom van onderuit" ?
                        Je hebt daar verschillende programma's voor. Ook kun je het in CS6 doen. Maar, je kunt het ook op een goedkopere manier doen via picasa. Ga dan naar je beeldje linksboven nadat je de foto hebt ingeladen en klik 'focuszoom' aan. Je krijgt dan een gecentreerde focuszoom in je beeld. Die kun je versterken/verzwakken met de schuifjes. Wil je de focus van onderuit hebben, dan schuif je het geheel op naar boven zodat het bovenste gedeelte verdwijnt en versterkt het geheel om de onderkant meer terug te zien. Let op ik doe het met cs6 en/of met de software van NIK Analog efex pro 2(ik kan je een link sturen eventueel waar je voor een spotprijs vele dure software kunt aanschaffen op CD of met downloads), daarna zet ik pas de foto om naar z/w en ga aan de slag met de contrasten in de donkere en lichte partijen om de bokeh ondergeschikt te maken aan het hoofdonderwerp. Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een pm, dan zal ik waar ik kan jou daarbij helpen. Het is ook een beetje experimenteren. Via cs6 is het wel belangrijk dat je de basiskennis van dat programma goed onder de knie hebt. Tip: Overdrijf niet en ga gematigd om met de schuifjes, laat de foto een paar dagen rijpen en google op focuszoom foto, je hebt dan vaak vergelijkbaar materiaal waar je eventueel zelf je foto kunt bijsturen. Plaats je foto hier alleen als je zeker bent van de bewerking. Schrijf er voor jouw kijkers in het kort wat bij, hoe je ongeveer te werk bent gegaan en wat de insteek was. Je krijgt dan zeker meer begripvolle reacties. Uiteindelijk val en staat deze bewerkingen en omzettingen voor een deel met smaak. Succes

Bedankt allen voor de reacties.

Dit is het origineel
                        Last edited by Guest4; 24 september 2014, 16:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                          Je hebt daar verschillende programma's voor. Ook kun je het in CS6 doen. Maar, je kunt het ook op een goedkopere manier doen via picasa. Ga dan naar je beeldje linksboven nadat je de foto hebt ingeladen en klik 'focuszoom' aan. Je krijgt dan een gecentreerde focuszoom in je beeld. Die kun je versterken/verzwakken met de schuifjes. Wil je de focus van onderuit hebben, dan schuif je het geheel op naar boven zodat het bovenste gedeelte verdwijnt en versterkt het geheel om de onderkant meer terug te zien. Let op ik doe het met cs6 en/of met de software van NIK Analog efex pro 2(ik kan je een link sturen eventueel waar je voor een spotprijs vele dure software kunt aanschaffen op CD of met downloads), daarna zet ik pas de foto om naar z/w en ga aan de slag met de contrasten in de donkere en lichte partijen om de bokeh ondergeschikt te maken aan het hoofdonderwerp. Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een pm, dan zal ik waar ik kan jou daarbij helpen. Het is ook een beetje experimenteren. Via cs6 is het wel belangrijk dat je de basiskennis van dat programma goed onder de knie hebt. Tip: Overdrijf niet en ga gematigd om met de schuifjes, laat de foto een paar dagen rijpen en google op focuszoom foto, je hebt dan vaak vergelijkbaar materiaal waar je eventueel zelf je foto kunt bijsturen. Plaats je foto hier alleen als je zeker bent van de bewerking. Schrijf er voor jouw kijkers in het kort wat bij, hoe je ongeveer te werk bent gegaan en wat de insteek was. Je krijgt dan zeker meer begripvolle reacties. Uiteindelijk val en staat deze bewerkingen en omzettingen voor een deel met smaak. Succes

Bedankt allen voor de reacties.
                          Als ik zie en lees hoe je tot dit resultaat bent gekomen, kan ik alleen maar zeggen chapeau. Niet dat dit mijn smaak is(sorry daarvoor ) maar ik heb wel bewondering voor de kunst en kennis van fotobewerking die je hier tentoon stelt.

Comment

Mooie omzetting naar z/w en bewerking. En een beetje uitleg maakt het ook goed.

Gr, Daniel.

Comment

Working...
                            X