Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vissen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vissen

Al een tijdje als ik de occasie hiervoor krijg probeer ik ze weer eens in beeld te krijgen. Het lukt me nog steeds niet echt goed maar als ik tips kan ontvangen is dat zo meegenomen voor de volgende keer.

Nikon 1 AW 1, lens 11-27,5 mm, F : 5,6, S : 1/50, iso 800
    Last edited by Loeky; 13 september 2014, 09:20.

Re: vissen

hoe of en met wat genomen...?
    wat was de exif..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja, Bouk, je hebt gelijk. Ik heb het erbij geplaatst.

Geen statief, want zat dan te ver van aquarium, foto toestel osteunend tegen glas (reflecties tegenaan te gaan) soms schuin, soms recht, hier weet ik het niet meer. Geen flitser gebruikt. Iso 400 had ik liever gehad maar dan was mijn sluiter trager en de vis te snel. Met deze instelling waren ze me nog soms te vlug af
      Last edited by Loeky; 13 september 2014, 10:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
        Ja, Bouk, je hebt gelijk. Ik heb het erbij geplaatst.

Geen statief, want zat dan te ver van aquarium, foto toestel osteunend tegen glas (reflecties tegenaan te gaan) soms schuin, soms recht, hier weet ik het niet meer. Geen flitser gebruikt. Iso 400 had ik liever gehad maar dan was mijn sluiter trager en de vis te snel. Met deze instelling waren ze me nog soms te vlug af
        Ik heb een de tip gekregen van 1stop over te belichten om door glas te trekken.

Comment

Ha, dat kan ik ook eens uit proberen. Dank u JPR . Zal het noteren.

Comment

Mooie cichliden! Deze staan er toch wel mooi op.

Ik vind het ook heel lastig om aquariumvissen te fotograferen. Als ik mijn eigen foto's van de vissen bekijk die redelijk gelukt zijn heb ik toch steeds ISO 3200 gebruikt. En dan nog is de sluitertijd vaak te langzaam
            http://www.smuttynose.nl

Comment

Dank u Olivetti. Ja ik vind dat ook dat vissen erg moeilijk te fotograferen zijn. Al gauw zijn ze te verven dan ook onscherp, dichtbij zijn ze dan te groot. Er was iemand die ze vanop een afstand fotografeerde en hij zei dat ze wel goed waren. Maar ik vrees als hij op groot scherm zal kijken Ze onscherp zouden zijn. Ik had zijn raad ook even opgevolgd, ik heb ze allen kunnen weggooien. Tenzij ik toch nog iets foutief deed.
              Je zegt 3200, dan zijn mijn foto's een en al ruis vrees ik. Ik kiek vooral de rustige en nieuwsgierigen. Dan kunnen ze soms nog plots bewegen. De grote moeilijkheid ligt ook bij de beweging van het water. Heeft invloed op belichting (schaduw) dus is hiervoor ook een redelijk snelle sluiter noodzakelijk.
              Bij bij tweede poging (tweede keer Blijdorp) zijn er een paar volgens mij nog beter gelukt. Momenteel heb ik ze nog niet ontwikkeld. Dat komt nog wel. Gisteren doopfeest en daar ook foto's genomen. Dus die gaan nu even voor. olivetti blijf proberen en we zullen er wel geraken. Zal bij al mijn visfoto's de exif plaatsen. Kan interessant zijn om ze ook te bestuderen, al ben ik van overtuigd dat het ene toestel het andere niet is. Ik werk met drie fototoestellen en telkens elk stel,ik anders in, de ene heeft meer licht nodig dan een ander (dat bedoel ik)

Comment

1 stop overbelichten moet je zeker eens proberen, heb ik ook al meermaals gehoord.
                https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Dat zal ik heel zeker doen Thomas. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Comment

Working...
                  X