Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze bleven maar niet stilstaan... + UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ze bleven maar niet stilstaan... + UPDATE



    UPDATE na tips van doudeke en JPR




    Nikon D80 | 255mm (35mm) | ISO 800 | f/2.8 | 1/160sec.

    Graag jullie mening.
    Mvg,
    Wim
    Last edited by wdk; 7 september 2014, 22:27. Reden: Update in zwart wit
    Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
    500px.com/wimdekoster

  • #2
    Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

    Leuk beeld, unieke sfeer. Enkel spijtig van de harde ruis.
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

    Comment


    • #3
      Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

      Iets sprookjesachtige sfeer is in deze foto te ontdekken.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #4
        Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

        Misschien eens proberen in zwart wit, omdat dit iets beter kan tegen ruis en
        het sfeerrijke, mysterieuze nog benadrukt.

        Comment


        • #5
          Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

          Toch een mooi sfeer en compo. ik zou ook eens zw/w proberen, zoals reeds voorgesteld.

          Comment


          • #6
            Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

            Ben eens benieuwd! Sfeervol!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

              De ruis er uit halen (met een goede ontruiser) en je heb volgens mij een hele mooie .
              Zw/w heb ik niet geprobeerd.

              Comment


              • #8
                Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

                Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
                Leuk beeld, unieke sfeer. Enkel spijtig van de harde ruis.
                Inderdaad, dat is ook de reden waarom ik binnenkort een andere body zal kopen, de ruisprestaties van mijn D80 zijn boven ISO 400 vaak niet meer bruikbaar...

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                De ruis er uit halen (met een goede ontruiser) en je heb volgens mij een hele mooie .
                Ik heb al een heel eind ontruist met Lightroom zelf, welke ontruiser zou je aanraden, en werkt die dan beter dan LR?



                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Misschien eens proberen in zwart wit, omdat dit iets beter kan tegen ruis en
                het sfeerrijke, mysterieuze nog benadrukt.
                Ik zal een van de dagen een update met een Z/W versie maken, bedankt voor de tip.
                Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                500px.com/wimdekoster

                Comment


                • #9
                  Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

                  Oorspronkelijk geplaatst door wdk Bekijk bericht
                  Ik heb al een heel eind ontruist met Lightroom zelf, welke ontruiser zou je aanraden, en werkt die dan beter dan LR?
                  Ik zelf gebruik Noiseware Pro, waarvan ik persoonlijk vind dat het een goeie is, maar er zullen ongetwijfeld nog andere goeie zijn ook.
                  Met het onruisen in bvb. PS kom ik meestal niet tot de gewenste resultaten.
                  Van Noiseware Pro bestaat er, als ik het goed voor heb, ook een 'kleinere' versie, waarschijnlijk gratis.....maar dat zou je even moeten opzoeken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

                    Update geplaatst rekening houdend met opmerkingen over z/w versie en ruis.
                    Graag jullie mening.
                    Mvg,
                    Wim
                    Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                    500px.com/wimdekoster

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

                      Toch wel sfeerrijk beeldje hoor. Tip: Als je omzet handmatig naar z/w satureer dan de kleuren apart voordat je de omzetting uitvoert. Je krijgt dan het beoogde contrast in je foto, en kijk naar je histogram waar zowel je lichte als donkere partijen de aandacht krijgen(dus niet alles aan één zijde).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ze bleven maar niet stilstaan...

                        Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                        Toch wel sfeerrijk beeldje hoor. Tip: Als je omzet handmatig naar z/w satureer dan de kleuren apart voordat je de omzetting uitvoert. Je krijgt dan het beoogde contrast in je foto, en kijk naar je histogram waar zowel je lichte als donkere partijen de aandacht krijgen(dus niet alles aan één zijde).
                        Bedankt voor de tip, ik zal deze werkwijze volgende keer eens uittesten.
                        Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                        500px.com/wimdekoster

                        Comment

                        Working...
                        X