Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

l'amour à Paris

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • l'amour à Paris

    Er was juist een huwelijksshoot bezig toen we aan het louvre passeerde dus ook vlug een foto gemaakt



    f/11 - 1/100sec - ISO 250 - 55mm

    alle reacties zijn welkom

    alvast bedankt voor het kijken

    mvg

    stijn

  • #2
    Re: l'amour à Paris

    Jammer Stijn, dat je in dit beeld de kleur wegtrekt. Maar misschien wil je wel extreem het contrast brengen. Besef wel dat het een druilige dag was, maar toch Voor de rest mooie scherpte en de positie van het paar is goed. Boven iets te ruimtelijk voor mij en onder ook.

    Comment


    • #3
      Re: l'amour à Paris

      Hoi MGfoto,

      ten eerste bedankt voor de reactie
      en ten tweede zal ik mijn foto is wat proberen te verduidelijken

      de reden van het wegnemen van de kleur is omdat het een bewolkte dag was, het water in de foto echt groen was en omdat ik het koppel er wou laten uitspringen.
      ivm de compositie: voor mij was het leuk om het koppel als extra bij het louvre te hebben, ik wou niet dat ze het volledige beeld innamen omdat de foto voor mij als toerist eigenlijk meer van het louvre moest tonen.
      Ook wou ik de fotograaf zeker niet in de weg lopen dus heb deze foto van een afstand genomen en had mijn 70-200 op dat moment niet bij

      Comment


      • #4
        Re: l'amour à Paris

        Oorspronkelijk geplaatst door coningx Bekijk bericht
        Hoi MGfoto,

        ten eerste bedankt voor de reactie
        en ten tweede zal ik mijn foto is wat proberen te verduidelijken

        de reden van het wegnemen van de kleur is omdat het een bewolkte dag was, het water in de foto echt groen was en omdat ik het koppel er wou laten uitspringen.
        ivm de compositie: voor mij was het leuk om het koppel als extra bij het louvre te hebben, ik wou niet dat ze het volledige beeld innamen omdat de foto voor mij als toerist eigenlijk meer van het louvre moest tonen.
        Ook wou ik de fotograaf zeker niet in de weg lopen dus heb deze foto van een afstand genomen en had mijn 70-200 op dat moment niet bij
        Duidelijk Stijn Goede keuze dan in dit verband. Thanks voor de uitleg.

        Comment


        • #5
          Re: l'amour à Paris

          Kan het zijn dat de foto op zaterdag 16 augustus genomen is ?? Wij waren toen ook juist daar en hebben ook hetzelfde Koppel gezien .
          Over de foto : Ik ben niet echt voor foto's met een combinatie van kleur en z/w, maar deze vind ik eigenlijk zeker niet slecht.


          Mvg John
          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

          Comment


          • #6
            Re: l'amour à Paris

            foto is genomen op 22 juli 2014

            bedankt voor de reactie

            Comment


            • #7
              Re: l'amour à Paris

              Ik vind het een mooie foto, maar heb wel de indruk dat die nog een klein tikje naar links mag gekanteld worden. ik bekijk dan de linker pilaren en ook de schaduw van het koppel staat volgens mij niet heel recht. Als ik verkeerd ben mag ik zeker verbeterd worden. Kan die hier nu niet binnen halen in LR om te kontroleren(zit op het werk )

              Comment


              • #8
                Re: l'amour à Paris

                Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
                Kan het zijn dat de foto op zaterdag 16 augustus genomen is ?? Wij waren toen ook juist daar en hebben ook hetzelfde Koppel gezien .
                Over de foto : Ik ben niet echt voor foto's met een combinatie van kleur en z/w, maar deze vind ik eigenlijk zeker niet slecht.


                Mvg John
                Oorspronkelijk geplaatst door coningx Bekijk bericht
                foto is genomen op 22 juli 2014

                bedankt voor de reactie
                Die zijn misschien hertrouwd?

                Voor éénmaal vind ik het kleurenaccent hier wel geslaagd.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: l'amour à Paris

                  Kan ik wel smaken. Knappe bruid toruwens
                  Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: l'amour à Paris

                    Prachtig, ik vind het een prachtige combinatie.
                    Groetjes, Willy

                    "Less is More"

                    Comment


                    • #11
                      Re: l'amour à Paris

                      Over de bewerking kan getwijfeld worden, artistieke vrijheid van de fotograaf ... Zelf doe ik het liever niet, maar goed, is niet mijn foto ...
                      Een klein beetje andere positie ten opzichte van het koppel en dan zat het hoofd de de man mooi in het glas van het Louvre en piepte hij er net niet meer uit ...
                      Compo mocht voor mij ook iets minder centraal, zodat er meer aandacht kon gaan naar het Louvre zelf en het koppel dan als extraatje erbij ...
                      Nu, heb makkelijk zeggen, was niet ter plekke en weet dus niet als bovenstaande haalbaar was ...

                      Tussen haakjes : pose van de dame vind ik minder geslaagd, precies alsof ze haar hoofd wegdraait van de man en er geen zin meer in heeft ... Maar dat is echt tussen de haakjes, want daar kon jij helemaal niks aan doen, aangezien jij maar toeschouwer op de achtergrond was.
                      deka
                      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                      Comment


                      • #12
                        Re: l'amour à Paris

                        bedankt voor de reacties.

                        leuk dat sommige ervoor zijn en andere wat twijfelen

                        deka , het ging allemaal zo snel dus heb zo snel mogelijk een foto proberen te maken.
                        ook was ik niet de enige amateur die van de situatie profiteerde dus ook niet te lang blijven staan

                        Comment


                        • #13
                          Re: l'amour à Paris

                          Dan zal het toch een ander koppel geweest zijn, of zoals Eddy zegt....
                          Mvg john
                          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                          Comment


                          • #14
                            Re: l'amour à Paris

                            Ik vind de kleuromzetting hier wel geslaagd.
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: l'amour à Paris

                              Ze kan hem elk ogenblik van zich wegduwen, zoals een prima ballerina of
                              een schaatsend danspaar. Behoorlijk theatraal dus en in dit opzicht niet of
                              nauwelijks kloppend met de titel. Nauwelijks, want ook in de liefde kan je
                              natuurlijk iemand van je weg duwen. Toch zou ik dit anders betiteld hebben.
                              Maar de foto is best leuk en dat mengsel van zwart wit en kleur had ze heus
                              niet nodig.

                              Comment

                              Working...
                              X