Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooie foto, Eddy, heb wel een technisch vraagje. Zie in de exif's dat je twee foto's genomen hebt één met -0.5 en één met +0.5 belichtingscorrectie. Waarschijnlijk heb je daar één foto van gemaakt(naam ontglipt mij op het ogenblik). Maar -0.5 en +0.5 geeft dat niet hetzelfde als de foto gewoon nemen(zonder correctie)?
Kijk alvast uit naar uw antwoord, dan kan ik weer iets bij leren vaneen PRO.
Knappe foto. De heide, de mist en de opkomende zon, alles klopt weer.
Ik ben er net ook geweest maar had minder geluk, de zon kwam vanmorgen niet door de bewolking heen.
Mooie foto, Eddy, heb wel een technisch vraagje. Zie in de exif's dat je twee foto's genomen hebt één met -0.5 en één met +0.5 belichtingscorrectie. Waarschijnlijk heb je daar één foto van gemaakt(naam ontglipt mij op het ogenblik). Maar -0.5 en +0.5 geeft dat niet hetzelfde als de foto gewoon nemen(zonder correctie)?
Kijk alvast uit naar uw antwoord, dan kan ik weer iets bij leren vaneen PRO.
De lucht is 0,5 stop onderbelicht en de voorgrond is 0,5 stop overbelicht.
Op die manier verhoog ik het dynamisch bereik van mijn toestel.
Voor het blenden van foto's kan je in 't begin de methode van Dama gebruiken die heel goed werkt, verfijnen kan je met luminositeitsmaskers (als dat nodig is). Als je deze tutorial van Dama leest zal je alles al beter begrijpen.
Dama was voor mij de beste landschapsfotograaf hier op BD. Ik leer nog elke dag van hem door naar zijn foto's te kijken op Facebook.
mvg,
Eddy
De lucht is 0,5 stop onderbelicht en de voorgrond is 0,5 stop overbelicht.
Op die manier verhoog ik het dynamisch bereik van mijn toestel.
Voor het blenden van foto's kan je in 't begin de methode van Dama gebruiken die heel goed werkt, verfijnen kan je met luminositeitsmaskers (als dat nodig is). Als je deze tutorial van Dama leest zal je alles al beter begrijpen.
Dama was voor mij de beste landschapsfotograaf hier op BD. Ik leer nog elke dag van hem door naar zijn foto's te kijken op Facebook.
mvg,
Eddy
Eddy bedankt voor de uitleg, heb de heel leerrijke link al opgeslagen.
Iedereen bedankt voor 't kijken en de reacties.
Ik ga nu enkele weken BD gerust laten, er zijn hier genoeg moraalridders actief.
Tot binnen enkele weken.
mvg,
Eddy
Iedereen bedankt voor 't kijken en de reacties.
Ik ga nu enkele weken BD gerust laten, er zijn hier genoeg moraalridders actief.
Tot binnen enkele weken.
mvg,
Eddy
Tsja, Eddy, je schud de één na de andere mooie uit je mouw hé.
Ben er van overtuigd dat er nog veel in je mouw zitten, dus tot over enkele weken... wat ik ook ga doen trouwens.....vakantie joepie !!!!!!
Echt weer een geweldige foto. Een foto waar je, voordat je er erg in hebt, in wordt getrokken. Je ruikt de heerlijke ochtendkleuren, je proeft de ochtendmist en de zon vertroetelt je teder met haar zachte stralen.
Tot snel Eddy.
Comment