Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stralend in de avondzon.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stralend in de avondzon.

Afgelopen zomer een van de weinige leuke zonsondergangen kunnen meepikken. De bedoeling van de sfeer was om de zonsondergang mee te betrekken.
    Is het wat?

Update op aanraden MGFOTO:

IMG_3962-2 by Jelle Smeets, on Flickr

Origineel:

IMG_3962 by Jelle Smeets, on Flickr

Bedankt voor het kijken!
    Last edited by jiggyland; 3 september 2014, 21:05.
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Re: Stralend in de avondzon.

Ik vind voor het gouden uurtje het een beetje flets uitvallen. Komt misschien door de nabewerking maar voor mij liever wat meer punch. Verder wel een mooie foto, hoewel wat meer ruimte onderaan en naar links wel had gemogen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Je bedoeld het tegenlicht mee te nemen? Een zonsondergang, dan zou ik dat ook verwachten in de bokeh. Toch, over toning wordt vaak getwist, maar het is ook in vele gevallen een smaakkeuze. Deze toning is zelfs leuk met het licht in de haren. Probeer eens een crop van het hoofd alleen, je gaat opkijken van het resultaat. Enkel het geel ietsie temperen. De toning wel zo laten natuurlijk
      Last edited by Guest4; 3 september 2014, 18:37.

Comment

Update toegepast. Bedankt voor de tip.
        In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Comment

De update vind ik veel beter.
          Groetjes, Willy

"Less is More"

Comment

Ga hier toch voor het origineel hoor ... Vooral wat dan kleurbewerking betreft ...Naar mijn aanvoelen zitten die echter ook nog niet helemaal op zijn plaats, maar zal wat afhankelijk zijn van je bewerkingen en van het origineel waarvan je bent vertrokken .
            In je post schrijf je dat het gaat over een zonsondergang ....
            Ik krijg hier niet echt het gevoel dat het gaat over een foto genomen tijdens de zonsondergang.
            Bij update vind ik de bewerking en de kleuren te koel overkomen ...
            Naar compo toe mocht je iets minder centraal gewerkt hebben. De dame bv vrij uiterst rechts gezet hebben en dan vrije kijkruimte naar links gedaan hebben ...
            Handig is ook altijd om op voorhand al een beetje te beslissen welke weg je wenst uit te gaan ... Je kan inderdaad achteraf altijd nog croppen in een foto, maar dan verlies je sowieso al een stuk info en kwaliteit in de foto ...
            Dus mocht je willen gaan voor een close up zoals in de update, dan kan je de volgende keer dit ook eens proberen te doen direct bij de opname zelf ... Natuurlijk hier en daar moet je eens iets croppen, maar hoe minder het achteraf moet gedaan worden, hoe beter voor de kwaliteit en de mogelijkheden van de foto.
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
            X