Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maanrock 2014

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Maanrock 2014

Slongs die van ons op Maanrock 31 augustus 2014

Exif:

NIKON D7100
    ISO 100
    Belichting 1/125 sec.
    Diafragma 5.6
    Focuslengte 105mm

Graag comments, dit is mijn eerste probeersel van concertfotografie. Vind dit zelf vrij goed gelukt met een kitlens.
    Nu sparen voor een 70 - 200 f2.8 dus.

Re: Maanrock 2014

Voor een eerste concertfoto lijkt mij dit prima. Scherpte op de goede plek, goed belicht. Beetje centrale plaatsing en de zangeres staat wat klein in het geheel. Een beetje croppen doet wonderen.
    http://www.smuttynose.nl

Comment

Artieste had iets minder centraal mogen staan.
      "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Heb je er niet eentje waar die arm niet half voor haar gezicht zit?
        Met zo een beweeglijke artiesten op het podium zou ik in sluitertijd wat sneller gaan, er was op dat moment zeker licht genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
          Met zo een beweeglijke artiesten op het podium zou ik in sluitertijd wat sneller gaan, er was op dat moment zeker licht genoeg.
          +1
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            +1
            mvg,
            Eddy
            Even een vraagje, ben nog niet zo heel lang bezig met fotografie.
            Wat bedoelen jullie met snellere sluitertijd ? Je ISO hoger zetten ?
            Mijn nonkel zei eerst foto pakken op auto en zien welke instellingen hij geeft en daar op verder gaan op Manueel.
            Soms als ik mijn Iso hoger zet dan krijg ik mijn streepje niet in het midden van de lichtmeter en dus is die te donker of te licht

Graag hulp.

Zal wel beter zijn als ik de 70-200mm f2.8 zou hebben.

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven01001 Bekijk bericht
              Even een vraagje, ben nog niet zo heel lang bezig met fotografie.
              Wat bedoelen jullie met snellere sluitertijd ? Je ISO hoger zetten ?
              Mijn nonkel zei eerst foto pakken op auto en zien welke instellingen hij geeft en daar op verder gaan op Manueel.
              Soms als ik mijn Iso hoger zet dan krijg ik mijn streepje niet in het midden van de lichtmeter en dus is die te donker of te licht

Graag hulp.

Zal wel beter zijn als ik de 70-200mm f2.8 zou hebben.

Groeten
              Je moet inderdaad rekening houden met je belichtingsdriehoek (sluiter/diafragma/iso). Alles hangt er ook van af hoe je het licht meet (matrix, centrum, punt-meting) en eventuele belichtingscompensatie die je instelt. Een voorbeeld van het zelfde optreden de instellingen waren 1/500, f4.5, iso 200. Op de flickr vind je bij alle foto's de instellingen als je even naar benden scrolt.

Comment

misschien op S (schutterspeed priority) en auto iso, manueel blijf ik zelf van weg als ik niet flits (of probeer te flitsen )
                ikzelf werk bijna altijd op A (av) en gewoon sluitertijd in de gaten houden, zo nodig iso aanpassen (zeer eenvoudig bij d7100 met 2de instelwiel)
                best wel geslaagde foto
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  misschien op S (schutterspeed priority) en auto iso, manueel blijf ik zelf van weg als ik niet flits (of probeer te flitsen )
                  ikzelf werk bijna altijd op A (av) en gewoon sluitertijd in de gaten houden, zo nodig iso aanpassen (zeer eenvoudig bij d7100 met 2de instelwiel)
                  best wel geslaagde foto
                  Bij het fotograferen van concerten is bij mij het aantal missers in A en S stand veel hoger dan in manueel. Er zijn er die zeggen dat een camera sneller de juiste instelling heeft dan het manueel in te stellen maar een camera kan niet vooruit denken en heeft geen benul van wat er zich voor de camera afspeelt, en neemt dus vaak de verkeerde instellingen. Dat is toch hoe ik het ervaar bij concertfotografie.

Comment

De led verlichting wegcroppen, en de zangeres krijgt meer aandacht.
                    Groetjes, Willy

"Less is More"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                      +1
                      Gr, Thomas
                      https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Mooi en ik vind die arm helemaal niet storen. Het is een rockpose,
                        het publiek laten meezingen en dat heb je prima in beeld gebracht.

Comment

Working...
                        X