Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
nog even bij de eerste twee de WB aanpassen (zie de juiste kleuren van de laatste) en tis een mooie reeks.
eerste ook iets te groot maar, een kniesoor die daar op let..!!
grt,bouk.
ik heb overal dezelfde WB maar voor de eerste 2 heb ik wat overbelicht omdat skippy in de schaduw zat
en in de 3de was in de zon . Ik weet niet wat ik best doe om het ook zo mooi te krijgen zoals in de 3de foto
ik heb overal dezelfde WB maar voor de eerste 2 heb ik wat overbelicht omdat skippy in de schaduw zat
en in de 3de was in de zon ....
waarom bij deze beelden een handmatige witbalans en een automatische belichting...?
zou hier juist gegaan zijn voor een automatische witbalans.
grt,bouk.
Als je dan in je zoeker kijkt naar je belichtingsmeter en je corrigeert daar je belichting via st en/of dfrgm dan blijft je wb intact(soms voldoende met een 2/3 stop). Ander trucje, Licht meten via je belichtingsmeter naar een helderde plaats en die vasthouden via de ael knop en naar je onderwerp gaan in de schaduw. Je krijgt dan de perfecte belichting zonder zweem in de schaduw. Naderhand nog een beetje werken in de digi-doka Hier gewoon aut WB kiezen.
Comment