Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik neem aan dat het de bedoeling is om de fluitketel zo goed mogelijk in beeld te brengen.
Hier een paar tips:
- Achtergrond is veel te druk en leidt de aandacht af. Kies een effe/egale achtergrond.
- Pas op met reflecties van omliggende objecten. Je ziet nu een hele boel relfecties in de fluitketel die ook de aandacht afleiden van je onderwerp.
- Wil je enkel een fluitketel tonen of wil je een fluitketel op het fornuis tonen? Als dat het geval is zou ik het fornuis prominenter in beeld brengen.
- Je maakt nu gebruik van de aanwezige verlichting in de kamer. Dit is helaas niet voldoende. Een betere licht set-up kan je onderwerp enkel ten goede komen.
Hopelijk heb je hier iets aan! ;-)
“Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson
Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8
Dank Dondimorio voor de tips. Ik waardeer het zeker.
De glimmende ketel met lichtinval van bovenaf en dan de reflectie van de ketel op de muur vond ik best wel mooi, maar het overbrengen op foto is inderdaad niet zo eenvoudig.
Comment