Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heide bij avond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heide bij avond

Graag wat tips / bedenkingen!

Alvast bedankt voor het kijken!

Even een noot van mezelf bij de laatste foto, ik heb bewust de lensflare in de foto opgenomen ivm de sfeer die de foto zou uitstralen.
    Last edited by jiggyland; 18 september 2014, 17:54.
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Re: Heide bij avond

Nog steeds geen reactie gehad op deze foto's. Iemand dan enkele verbeterpunten?
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Comment

Tweede vind ik wel leuk - links misschien wel wat veel open ruimte waar niet echt iets te zien is.
      Peter
      mijn website : klik

Comment

De eerste ontbreekt voor mij aan een echt onderwerp, de lucht en de heide vechten beiden voor de aandacht van de kijker. Misschien volgende keer maar 1 van beiden prominent in beeld zetten. Nu wringt het wat.

De tweede zou ik bijsijden naar een vierkant formaat, links is inderdaad weinig te beleven.

Mvg,
        Wim
        Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
        500px.com/wimdekoster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
          Nog steeds geen reactie gehad op deze foto's. Iemand dan enkele verbeterpunten?
          Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
          - Camera Model
          - Lens
          - Sluitertijd
          - Diafragma
          - ISO waarde
          - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De eerste mist een onderwerp zoals reeds gezegd, is nu saai. Ik zou eerder voor een prominente lucht gegaan zijn met wat heide voorgrond (zonder bomen dan of met 1 boom)

De tweede: lens flare mag blijven, ik vind dat well iets hebben. Voor mij moet die ook niet bijgesneden worden, die jonge gasten stralen juist chillen uit, het wat staren in de leegte en dan mag de foto deze leegte ook tonen. Verbeteringen hier: een klein cropje links voor die takjes, en volgende keer de takjes in de gezichten proberen te vermijden.
            Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

Comment

De eerste vind ik prima. Zeer mooie kleuren, lekker sfeertje. Je zou deze (naar mijn mening!) nog sterker kunnen maken door te kiezen voor een 16:9 uitsnede en de hoofdrol te geven aan de lucht of de heide. Hier zou ik persoonlijk kiezen om een stuk voorgrond weg te laten.

De lensflare in de tweede mag er voor mij ook bij. De open ruimte links stoort me zeker niet. Het overbelichte deel linksbovenaan wel. Probeer daar nog eens wat detail in terug te halen?
              https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Working...
              X