Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Indrukwekkend beeld (is het halo of mist?)
mvg,
Eddy
Bedankt voor uw reactie.
Ik weet niet wat je bedoeld met halo, maar mist zal het zeker niet zijn. Dit is vorige week genomen na een bewolkte, regenachtige dag, tijdens de zonsondergang.
Bedankt voor uw reactie.
Ik weet niet wat je bedoeld met halo, maar mist zal het zeker niet zijn. Dit is vorige week genomen na een bewolkte, regenachtige dag, tijdens de zonsondergang.
Van waar komt die lichte zone juist boven je horizon, het best te zien aan de linker bomen?
Wat "halo" betekent in fotografie kan je opzoeken, je hebt internet.
Is het een blend van 2 foto's?
mvg,
Eddy
Van waar komt die lichte zone juist boven je horizon, het best te zien aan de linker bomen?
Wat "halo" betekent in fotografie kan je opzoeken, je hebt internet.
Is het een blend van 2 foto's?
mvg,
Eddy
Eddy,
Het is geen blend, dit is 1 foto die genomen werd.
Wat ik wel heb gedaan is de lucht wat meer contrast gegeven en de belichting wat aangepast van de lucht en dit dmv van een verloopfilter. Misschien zal dit de oorzaak zijn, dat er nog een stukje niet in de verloopfilter vervat zit. Anders zal het te maken hebben met de vochtigheid in de lucht vermoed ik. Ik zal dit vanavond eens bekijken.
Het is geen blend, dit is 1 foto die genomen werd.
Wat ik wel heb gedaan is de lucht wat meer contrast gegeven en de belichting wat aangepast van de lucht en dit dmv van een verloopfilter. Misschien zal dit de oorzaak zijn, dat er nog een stukje niet in de verloopfilter vervat zit. Anders zal het te maken hebben met de vochtigheid in de lucht vermoed ik. Ik zal dit vanavond eens bekijken.
Bij deze eens bekeken, en de verloopfilter gaat ver genoeg en wijzigt niets aan die "halo". Vermoedelijk zal dit wolkvorming ofzo zijn.
Comment