Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burcht van Cochum + Update + link

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Burcht van Cochum

Jean-Pierre,

In LR 5 volstaat het om bij de uitsnijtool (gestippeld rechthoekje, boven de luikjes met de verschillende bewerkingen) de slider van "hoek" op 1,70 te zetten, dan krijg je iets als volgt:

(1,70 of een beetje minder - heb het vlug gedaan).

Wat Noenkel zegt ivm transformatie: ik betwijfel of dat hier moet. Deze foto is allicht niet met een groothoek genomen en alleszins stond je niet zo kort bij de burcht dat er (veel) perspectiefvervorming kan optreden.
    Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Re: Burcht van Cochum

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
      Jean-Pierre,

In LR 5 volstaat het om bij de uitsnijtool (gestippeld rechthoekje, boven de luikjes met de verschillende bewerkingen) de slider van "hoek" op 1,70 te zetten, dan krijg je iets als volgt:

(1,70 of een beetje minder - heb het vlug gedaan).

Wat Noenkel zegt ivm transformatie: ik betwijfel of dat hier moet. Deze foto is allicht niet met een groothoek genomen en alleszins stond je niet zo kort bij de burcht dat er (veel) perspectiefvervorming kan optreden.
      Dat is ook het tooltje dat ik gebruik in LR, zal straks na het werk eens kijken op welke setting mijn hoek stond. Die foto is idd niet met een groothoek genomen(zie exif) maar met een 70-200 op een plaats redelijk veraf en een stukje hoger gelegen tov van de burcht.

Comment

Working...
      X