Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Serie] Liftend het land door!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Serie] Liftend het land door!

Voor een toelatingsopdracht ben ik een soort reportage aan het maken over liften. Vandaag een stukje rondom Zaandam en Amsterdam gelift, tevens functioneel omdat ik mn fiets nog ergens op moest halen Morgen ga ik een groter stuk liften, namelijk van Amsterdam naar Maastricht! Tot nu toe zijn dit de enigszins geslaagde beelden;

Stap maar in

Op zoek naar een nieuwe lift locatie

Alle tips/comments/kritiek is welkom, dat kan ik dan weer meebrengen als ik morgen ga liften/fotograferen. Het is nog niet helemaal wat ik er van wil maken maar het is een begin.

Alvast bedankt voor de hulp
    Last edited by TriXal0ne; 13 augustus 2014, 10:34.
    ---

Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

Re: [Serie] Liftend het land door!

Eigenlijk maar max 3 foto's per topic...
    'k vind het eigenlijk heel moeilijk om deze te beoordelen. Voor mij heeft de 4e de voorkeur, deze geeft ruimte tot verbeelding.
    https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Let op dat zaken het onderwerp niet aanplakken / doorsnijden. Kan soms wel aardig zijn overigens.....

Comment

Foto 3 en 4 dragen de voorkeur, bij foto 1 staat er rechts naar mijn smaak teveel op dat niet bijdraagt tot het beeld, ook die stengel die over jou komt te staan stoort hier.
        Mvg,
        Wim
        Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
        500px.com/wimdekoster

Comment

Ha, de eerste foto's op de Noorder IJ- en Zeedijk waar alleen bussen rijden!

Zonder gekheid, je bent op de goede weg. Foto 4 heeft ook mijn voorkeur om de zelfde reden als Thomas79.
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Waar is het liftkartonnetje ???? Voor mij persoonlijk hoort dat er echt bij, wil je de kijker geen tekst en uitleg geven bij de foto's ....
            Foto 1 en 2 vind ik de gekozen standpunten wel goed. Alleen nu nog wat letten op storende zaken, bv bij 1 komt de lantaarnpaal precies bijna uit het lichaam van de man ...
            Bij foto 2 kon je bv nog een beetje de eenzaamheid van de lifter getoond hebben, door wat minder huis op te nemen , zelfde standpunt aanhouden maar dan meer eindeloze weg erbij bv ...
            Derde kan van alles en nog wat zijn, weinig verband met de rest ...
            4de kan dan wel weer, maar de 5de foto vind ik ook wel goed kunnen, vooral door die opgestoken duim ... Het is maar een kleinigheid op deze foto, maar hier heb je meteen door dat het over een lifter gaat ...
            Ingenomen standpunten zijn hier weer een plusje waard. Alleen bv bij 5, klein beetje andere positie en dan kwam de duim mooi vrij in de achtergrond en was de verlichtingspaal op een andere plaats ...
            Zesde iemand derde ....

Al bij al een verdienstelijke poging hoor ... Morgen misschien wat aandacht voor omgeving en kadrering .... Enne, denk eraan, de kijker weet niet dat jij het hebt over een lifter. Voor jou is het zo klaar als een klontje omdat de reeks nu eenmal in je hoofd zit. Probeer met kleine zaken, bv de duim of het kartonnetje op die manier de aandacht te trekken en zo bij de kijker duidelijk te maken dat het over liften gaat.
            Succes ermee
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Misschien is het wel relevant er bij te melden dat ik de foto's van mezelf heb gemaakt met een RX100 op een klein statief. Composities maken is dus moeilijk maar ik doe m'n best en al het zeker proberen te verbeteren!

Bedankt voor de uitgebreide reacie! Hier kan ik iets mee
              Ik heb verschillende malen gelift o.a in Australie, India, Nepal en Bosnie, meestal heb ik idd wel een bordje maar ben van mening dat het soms averechts werkt; mensen die denken dat je niks aan hun lift hebt omdat ze toch niet helemaal daar heen gaan enz.. Maar zal morgen idd wel wat bordjes maken want ben het er mee eens dat het de foto's extra duidelijkheid geven.

Verder vind ik het ook jammer dat op de eerste en 2e de lucht een beetje uitgebrand is. De storende zaken heb je ook gelijk in. Erg moeilijk trouwens scherp te stellen als het onderwerp nog niet in beeld is om tijdens het ontspannen (timer). Meestal probeer ik mn tas neer te zetten op de plek waar ik denk het beste te kunnen staan en dan daar op scherp te stellen.

De 3e vind ik er persoonlijk juist wel in passen, het moment dat iemand voor je stopt en je daalwerkenrijk een lift hebt.
              De 4e vind ik een hele mooie, hoop dat hij strak nog in serie past.
              De 5e vind ik zelf een beetje rommelig, veel storende opbjecten in beeld. Wil er graag nog zo eentje maken zonder de storende elementen en met een tegemoetkomende auto,

Wat bedoel je met"Iemand derde"?

Moet zeggen dat ik het erg leuk vind er dieper op in te gaan, moeilijker, dat zeker wel, maar belonend. Het is heel anders nu de foto's samen een verhaal moeten vertellen dan gewoon wat goede foto's proberen te schieten van alles wat je tegen komt en mooi/interessant vind.

@Olivetti; Haha heel scherp, heb de bus genomen vanaf mijn huis naar de oprit van de snelweg maar vond dat een mooiere locatie om foto's te maken. Na de foto's ben ik naar de oprit gelopen om daadwerkelijk te liften
              Last edited by TriXal0ne; 13 augustus 2014, 00:49.
              ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
                Eigenlijk maar max 3 foto's per topic...
                'k vind het eigenlijk heel moeilijk om deze te beoordelen. Voor mij heeft de 4e de voorkeur, deze geeft ruimte tot verbeelding.
                Waarom reageer je niet op deze opmerking en volg je het forumreglement niet van max. 3 foto's per dag?
                Mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Waarom reageer je niet op deze opmerking en volg je het forumreglement niet van max. 3 foto's per dag?
                  Mvg,
                  Eddy
                  Sorry je hebt gelijk, dat was niet zo netjes. Heb he even aangepast
                  ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
                    Sorry je hebt gelijk, dat was niet zo netjes. Heb he even aangepast
                    OK..maar zet die andere dan even achter een linkje...
                    nu zijn er reacties op nr 4 en nr vijf die we niet meer zien..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik kan niet meer volgen qua nummering...
                      je kan je serie ook plaatsen in fotoverhalen, daar mag je meerdere foto's plaatsen
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                      X