Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerst die groene viezigheid weg en dan lekker drinken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerst die groene viezigheid weg en dan lekker drinken

ISO100
    200mm
    F4.5
    1/320

Re: Eerst die groene viezigheid weg en dan lekker drinken

Toch even een schopje geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Toch even een schopje geven.
      Niet nodig, alles is bewogen, bladeren links, poes...
      ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Niet nodig, alles is bewogen, bladeren links, poes...
        Zeg dan ook waar op moet gelet worden de volgende keer... Sorry, maar als ge goed had gekeken had ge ook gezien dat het geen poes was maar een linx. Met opbouwende kritiek heb ik geen probleem, maar op die manier..

Volgens mij is toch het hoofdje scherp en dat het gras links niet scherp is ligt volgens mij aan het diafragma dat ik gebruikt heb. Misschien idd niet de beste keuze van diafragma maar daarom ben ik hier om te leren.
        Last edited by Guest22; 28 juli 2014, 15:38.

Comment

zou de helft van de linkerkant eraf halen en wat verscherpen.
          diafragma is inderdaad wat laag maar ook weer niet tè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zeg dan ook waar op moet gelet worden de volgende keer... Sorry, maar als ge goed had gekeken had ge ook gezien dat het geen poes was maar een linx. Met opbouwende kritiek heb ik geen probleem, maar op die manier..

Volgens mij is toch het hoofdje scherp en dat het gras links niet scherp is ligt volgens mij aan het diafragma dat ik gebruikt heb. Misschien idd niet de beste keuze van diafragma maar daarom ben ik hier om te leren.
            Met alle plezier, je hebt te maken met bewegingsonscherpte. Ondanks de 1/320 op 200mm, in principe genoeg, heb je toch veel onscherpte (gezien alles in een zelfde vlak ligt is 4.5 niet onmiddellijk een probleem) en dat is dan meestal aan beweging van de camera door te hevig afdrukken, onstabiliteit of wind of zo. Daar kan je op het moment van de foto over beslissen en de sluitersnelheid gaan opdrijven en de ISO ook is dan een mogelijkheid.
            Verder is een Lynx één van de vele katachtigen, dus poes is niet direct verkeerd.

Voor de rest is er geen EXIF te lezen in je foto, camera en lens zijn ook belangrijk.

Verder heb je waarschijnlijk achter de poes geschoten, verkeerd schieten is missen.
            ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Met alle plezier, je hebt te maken met bewegingsonscherpte. Ondanks de 1/320 op 200mm, in principe genoeg, heb je toch veel onscherpte (gezien alles in een zelfde vlak ligt is 4.5 niet onmiddellijk een probleem) en dat is dan meestal aan beweging van de camera door te hevig afdrukken, onstabiliteit of wind of zo. Daar kan je op het moment van de foto over beslissen en de sluitersnelheid gaan opdrijven en de ISO ook is dan een mogelijkheid.
              Verder is een Lynx één van de vele katachtigen, dus poes is niet direct verkeerd.

Voor de rest is er geen EXIF te lezen in je foto, camera en lens zijn ook belangrijk.

Verder heb je waarschijnlijk achter de poes geschoten, verkeerd schieten is missen.
              Eerst sorry,voor mijn misschien iets te botte reactie. De camera is een canon 600D(staat in handtekening) de lens die ik hier gebruikte is 70-200l F4 is. Dat die onscherpte komt door te ruw af te drukken daar heb ik nog niet bij stil gestaan. Dat is een tip om zeker bij stil te staan. De gebruikelijke exif's heb ik bij de foto vermeld omdat blijkbaar flickr die exif's niet mee upload. Ik heb hier proberen het linxen jong te volgen omdat ze rond aan het huppelen was.

Comment

Eerst sorry,voor mijn misschien iets te botte reactie. De camera is een canon 600D(staat in handtekening) de lens die ik hier gebruikte is 70-200l F4 is. Dat die onscherpte komt door te ruw af te drukken daar heb ik nog niet bij stil gestaan. Dat is een tip om zeker bij stil te staan. De gebruikelijke exif's heb ik bij de foto vermeld omdat blijkbaar flickr die exif's niet mee upload. Ik heb hier proberen het linxen jong te volgen omdat ze rond aan het huppelen was.
                Geen probleem, camera en lens zouden uitstekende resultaten moeten leveren. De IS van je lens kan wel wat oplossen of compenseren, maar niet alles. Aan de achtergrond achter het jong te zien heb je 'er naast' geschoten. Gebruik je één scherpstelpunt of meerdere? (tip, gebruik het middelste, meestal het best presterende).
                ...leeg...

Comment

Meestal gebruik ik het middelste, maar hier heb ik all servo gebruikt omdat de linx constant in beweging was.

Comment

Working...
                  X