Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben nu al enkele keren foto's gaan maken op de parkpop concerten in Mechelen. Naast foto's van de optredens zorg ik ook sfeer beelden, maar dat ben ik eigenlijk niet zo gewoon van te doen. Dus zou ik daar nu wat gerichte feedback op willen.
Ieder zijn idee en motivatie over een handtekening. Maar als een schilder dat wel mag waarom een fotograaf dan niet niet, het is toch ook zijn 'werk'?? Als ik als vrijwilliger voor een organisatie foto's maak voor een evenement dan gaat er mijn handtekening op, want dan is op die manier naambekendheid en erkenning het enige wat ik er voor terug krijg. Op afdrukken zet ik ze nooit. Als iemand mijn foto's wil kopen dan kan die die zonder handtekening krijgen.
Het verstoort vaak de "kijkervaring", hier gaan de rode letters in een opvallend lettertype driemaal met mijn aandacht lopen. Dit is de reden waarom ik het hier aanbreng, en niet in een van de andere talloze topics hier waar mensen een handtekening plaatsen op hun foto.
Voor mij is het een beetje als een garagesticker op een mooie auto.
Voor mij is de tweede de beter van de drie. Misschien het halve gezicht links helemaal wegsnijden?
De eerste vind ik in de huidige setting eerlijk gezegd nogal rommelig. Er staat heel wat in beeld (kindje, buggy, vuilbak, toog,...). Je toog staat ook nogal scheef...
Hier zou ik het kindje meer in close-up hebben genomen, met eventueel de volwassenen onscherp in de achtergrond. Zo komt dat schattige meisje goed en prominent in beeld, en krijg je toch nog een idee van de setting.
De derde spreekt me niet erg aan, maar tips om hier meer uit te halen zou ik niet direct weten.
Ik zie liever de foto nog terug ondanks of met een handtekening er op, doe ik zelf ook. Vind ik veel beter dan commentaar schrijven op een foto die achteraf helemaal niet meer te zien is.
Zelf heb ik weinig ervaring met sfeerbeelden. Ik denk dat afwisselen hier de boodschap is. De derde is voor mij de betere van de drie. Je ziet dat de mensen zich daar amuseren. Ook een overzicht met voldoende scherptediepte zodat je meerdere personen kunt herkennen in één beeld. De omgeving mee in beeld nemen, zo dat je weet wat daar te doen is. Laten zien dat er veel volk op het evenement afkomt. Op foto 2 lijkt me daar een polonaise aan de gang, mocht voor mij duidelijker in beeld komen ipv de dame op de voorgrond te plaatsen. Mogelijks heb je dergelijke beelden ook gemaakt, ik probeer maar wat mee te denken.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Ik vind de eerste niet zo sterk want die kan overal gemaakt zijn en heeft wat mij betreft geen enkel raakvlak met een parkpopconcert.
De tweede en derde wel en vind ik veel beter. Misschien kun je iets proberen met wat attributen van het concert mee te fotograferen. Een podium, een PA-systeem of
wat er verder voorhanden is.
.... hier gaan de rode letters in een opvallend lettertype....
Hier is de kleur van de handtekening niet bewust gekozen, vaak ga ik een kleur uit de foto zoeken die niet te veel opvalt. het lettertype is geen pc-lettertype maar mijn handschrift.
Dank u voor alle tips ik neem ze mee aar het volgende parkpopconcert
De eerste foto is van het begin, als het park begint vol te lopen. Vandaar dat dit nog een andere sfeer heeft dan de andere, ik wou de meeste zaken in de achtergrond mee in beeld om er toch een parkpop element er in te krijgen.
Op http://clicksofconcerts.wordpress.com vind je nog wel meer foto's die een vollediger beeld geven van de reportage.
Comment