Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Welkom,
Mooie binnenkomer.
Knappe compositie met die lagen.
Tracht een snellere sluitertijd te hebben dan 1/60 voor bewegende mensen, hier had je de iso iets kunnen verhogen.
De foto nog iets verscherpen om op dit forum te zetten?
Succes.
mvg,
Eddy
Ik ben het volledig met je eens . Aangezien in nog maar een beginner ben neem ik mijn foto's gewoon op de automatische stand van mijn Canon EOS 550D. Omdat ik het forum al een tijdje volg, heb ik gezien dat de meeste posters de gegevens erbij zetten omdat dat de commentaar makkelijker maakt. Ik heb die gegevens dus opgezocht en was dan ook wel verrast door de grote sluitertijd.
Welkom met je binnenkomer. Ook ik heb de moed bijeen moeten rapen om hier te durven posten. Nog geen moment spijt van gehad. Met de tips die je krijgt leer je heel wat bij.
Mooie compo.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Ik ben het volledig met je eens . Aangezien in nog maar een beginner ben neem ik mijn foto's gewoon op de automatische stand van mijn Canon EOS 550D. Omdat ik het forum al een tijdje volg, heb ik gezien dat de meeste posters de gegevens erbij zetten omdat dat de commentaar makkelijker maakt. Ik heb die gegevens dus opgezocht en was dan ook wel verrast door de grote sluitertijd.
Welkom op het forum.
Als je hier regelmatig foto's plaatst, zal je merken dat je heel wat bijleert van de goedbedoelde en constructieve opmerkingen.
Probeer binnenkort eens af te stappen van de automatische stand van je toestel? Diafragma-voorkeurstand bijvoorbeeld (Av) biedt je op een gemakkelijke manier heel wat mogelijkheden. Geef jezelf de tijd om alles stap voor stap bij te leren.
Merkwaardig dat je aan 1/60 komt bij 100 iso en felle zon.
De beweging van de personen is het probleem niet, die zijn voldoende veraf en bewegen traag.
Het probleem in dit geval is meestal de wind en je eigen ademhaling, die het vrijwel onmogelijk maken om op 1/60 de camera voldoende stabiel te houden.
(ik neem aan dat dit niet op statief was).
ga beter naar 1/120 of 1/250.
Iso 100 is in vele gevallen onnodig laag.
Digitale camera's presteren niet op hun best in de lage iso's.
Ga minstens naar 125 iso.
Wat het beeld betreft: niks mis mee, maar ook niks speciaals.
Jammer van de saaie blauwe lucht. Een wolkenlucht maakt de foto aangenamer om te bekijken, maar dit heb je natuurlijk niet altijd in de hand.
Welkom op het forum.
Over de foto is alles al gezegd en wil mij er zeker bij aansluiten om zo snel mogelijk van die auto standen af te stappen. je zal zien dat het niet zoveel anders is maar je kan veel meer zelf aanpassen. En dan maar proberen met vallen en opstaan. ik val ook nog veel, maar hier is de plaats om veel bij te leren met echte meesters die graag iemand helpen.
welkom hier op dit leerrijke forum.
toffe foto
en ik volg Thomas qua beginnen werken met diafragmavoorkeuze.
Ook ik heb lang op automatisch gewerkt, daarna overgestapt op Av (heb wel avondcursus gevolgd - een absolute aanrader!)
en nu op M.
Was dat water echt zo blauw?
Comment