Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
De diagonaal loopt mooi van de ene hoek naar de andere, doch de boomkikker zit niet op een sterk punt.
Links en onder een stuk croppen, met behoudt van de diagonaal in de hoeken, levert een sterker plaatje op.
Mooie waarneming in ieder geval van dit jonkie.
De diagonaal loopt mooi van de ene hoek naar de andere, doch de boomkikker zit niet op een sterk punt.
Links en onder een stuk croppen, met behoudt van de diagonaal in de hoeken, levert een sterker plaatje op.
Hier ben ik het niet mee eens, de regel van derden is maar een benadering,
de sterke punten zijn toch de kruisingen van de gulden snede hé ?
Een tip: pak het eens binnen in lightroom en ga naar "uitsnijden" je ziet meteen de sterke lijnen en punten
of gebruik de online fibonnaci calculator KLIK
Das een hele knappe!
Wat die sterke punten betreft, ik volg meestal mijn gevoel.
En bij deze zit de kikker net iets te hoog in de foto.
Als hij iets lager zou zitten dan heb je meer het gevoel dat hij nog een eind te klimmen heeft op dat gras. Ook al offer je daar het vertrekpunt linkonder in de hoek ervoor op.
Maar das allemaal persoonlijke smaak natuurlijk.
Ik volg Kohraya
Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8
Don't lead me into temptation, I can find the way myself.
Comment