Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dreigende wolkenpartij in aantocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dreigende wolkenpartij in aantocht

Dreigende wolkenpartij in aantocht

Update:

ps 1. Even een afdruk gemaakt op hoge kwaliteit en de afdruk zijn de kleuren niet te fel, raar maar waar.
    ps 2. Is deze update beter (wat rechter gezet)

alle opbouwende kritiek is welkom

groeten
    Last edited by svanma; 10 juli 2014, 16:46.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Dreigende wolkenpartij in aantocht

Kwa kleur komt het niet lekker over (wat minder heftig aan de schuifjes schuiven bij de nabewerking). De nadruk ligt nu in de voorgrond.

Comment

Ah, was wat de bedoeling om het lekker fel te maken omdat ik vond dat dit ietsnhad. Zal eens kijken als er het groen wat minder maak hoe het er dan uit ziet

Comment

Wat waren je instellingen voor deze foto?
        https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
          Wat waren je instellingen voor deze foto?
          staan in de foto.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor mij ook de kleuren iets te fel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Voor mij ook de kleuren iets te fel.
              +1
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Update: heb iets minder fel gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                  Update: heb iets minder fel gemaakt.
                  Welke bewerking heb je gedaan? Kleuren zijn iets beter. Maar als je naar de daken kijkt(vooral in het middenis het heel duidelijk te zien) is er iets dat niet klopt, bij de eerste versie was het mij niet dadelijk opgevallen maar in de update is het zeer duidelijk. Er is een onzuiverheid op de rand van de daken.

Comment

Welke bewerking heb je gedaan? Kleuren zijn iets beter. Maar als je naar de daken kijkt(vooral in het middenis het heel duidelijk te zien) is er iets dat niet klopt, bij de eerste versie was het mij niet dadelijk opgevallen maar in de update is het zeer duidelijk. Er is een onzuiverheid op de rand van de daken.
                    Gewoon met de schuivertjes gespeeld, das alles. en wat ik zelf merk is dat ik na USM ze dan verklein via bd resizer, en ze dan upload voor hier op te zetten dat ze hier veel minder scherp zijn dan op de groote foto op mijn pc.

Comment

Even wat rechter gezet, is deze beter qua horizon? want ben niet zeker

ps. even afdruk gemaakt op hoge kwaliteit en de kleuren zijn hierop niet te fel, raar maar waar.

groeten
                      Last edited by svanma; 10 juli 2014, 15:38.

Comment

Horizon ziet er mij toch iets rechter uit(kan het hier op het werk niet echt goed nakijken, alleen door een blad papier langs de kant te houden ). Alleen spijtig dat ik precies die daken dubbel zie, anders toch een hele mooie.

Comment

Horizon ziet er mij toch iets rechter uit(kan het hier op het werk niet echt goed nakijken, alleen door een blad papier langs de kant te houden ). Alleen spijtig dat ik precies die daken dubbel zie, anders toch een hele mooie.
                          ah ok ik denk ook dat hij iets beter is que horizon. (het huisje vanboven links heb ik nog weggecropt). en daken dubbel zien? dat zie ik toch niet ook niet op afgedrukte versie.

Denk ook dat het realistischer is de 2de versie, de rotsen waar de huizen op staan gaat zo iets naar beneden nu ik de horizon rechter heb gezet, hoe het in het echt ook is.

Comment

Even wat rechter gezet, is deze beter qua horizon? want ben niet zeker

ps. even afdruk gemaakt op hoge kwaliteit en de kleuren zijn hierop niet te fel, raar maar waar.

groeten
                            ah ok ik denk ook dat hij iets beter is que horizon. (het huisje vanboven links heb ik nog weggecropt). en daken dubbel zien? dat zie ik toch niet ook niet op afgedrukte versie.

Denk ook dat het realistischer is de 2de versie, de rotsen waar de huizen op staan gaat zo iets naar beneden nu ik de horizon rechter heb gezet, hoe het in het echt ook is.
                            Als de kleuren goed zijn op je print zal er ergens een callibratie niet in orde zijn want hier... , maar dat kan smaak zijn.

De dubbele daken is wel geen smaak meer, dit kan je duidelijk zien.

Je update is ook nog eens te fel verscherpt, zie de pikkeltjes in 't groene vooral.

mvg,
                            Eddy
                            Smaken verschillen

Comment

Die dubbele daken zie ik dus echt niet? hoe kan ik dit ergens zien?

en is de horizon naar jou mening ook beter?

ah ok, heb de update nochtans niet extra verscherpt, gewoon in bd resizer zoals gewoonlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                              Als de kleuren goed zijn op je print zal er ergens een callibratie niet in orde zijn want hier... , maar dat kan smaak zijn.

De dubbele daken is wel geen smaak meer, dit kan je duidelijk zien.

Je update is ook nog eens te fel verscherpt, zie de pikkeltjes in 't groene vooral.

mvg,
                              Eddy

Comment

Working...
                              X