Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerkelijk zicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kerkelijk zicht

In het zo katholieke Italië. Graag had ik wat opbouwende commentaar gehad over hoe het in de toekomst beter kan.

IMG_3528 by Jelle Smeets, on Flickr

IMG_3466 by Jelle Smeets, on Flickr

Alvast bedankt voor het kijken!
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Re: Kerkelijk zicht

De eerste vind ik persoonlijk de beste, bij de tweede heb ik de indruk dat de kerk ineen valt. Lens perspectief? Ik zou ook graag een tip lezen hoe je dit kan voorkomen of verbeteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      De eerste vind ik persoonlijk de beste, bij de tweede heb ik de indruk dat de kerk ineen valt. Lens perspectief? Ik zou ook graag een tip lezen hoe je dit kan voorkomen of verbeteren.
      Lensvertekening kan je heel makkelijk corrigeren met oa Lightroom (perspectiefcorrectie).
      https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
        Lensvertekening kan je heel makkelijk corrigeren met oa Lightroom (perspectiefcorrectie).
        Dat je dat met LR kon corrigeren dat wist ik al een beetje. Komt dit door het standpunt van de camera tov van het object ( ik bedoel hoog of laag standpunt)?

Comment

Toren rechts staat scheef Alles is geschreven, en bij het volgen van de tips komt dat wel goed.

Comment

Lenscorrectie is thans toegepast bij de 2e foto... misschien dat de scheve campagnille ervoor zorgt dat de kerk 'krom' lijkt?
            In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Comment

Volgende keer beter weer vragen. De bewolkte lucht in de eerste foto maakt het geheel wat druk. Compo wel goed.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Comment

De 1e is heel mooi, en daarop vind ik de aanwezige vertekening niet storend.
                Bij de 2e is de vertekening echt wel storend. Als je corrigeert zorg dan dat de hoekmuren (bijna link en rechts op de foto) van de kerk perfect verticaal staan.
                Beter, is natuurlijk voorkomen dat je dit hebt.
                In dit geval is de camera omhoog-gericht geweest, waardoor de foto naar boven toe gaat knijpen. Dit kan je voorkomen door wat meer afstand te nemen,en zorgen dat je camera mooi horizontaal staat.
                Ik gebruik op statief altijd zo'n handig waterpasje voor op de hot-shoe. Ideaal !
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

1 is zeer tof.
                  Nu begrijp ik je 2e niet goed:
                  heb je nu al lenscorrectie toegepast of niet?
                  Indien wel: altijd je originele laten staan zodat het commentaar hier nog verstaanbaar blijft.

Een handig hulpmiddeltje om recht te plaatsen is het gratis ShiftN
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                  X