Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Als ik het verkeerd zie, dat ik dan dadelijk verbetert wordt. Op mijn scherm hier heb ik de indruk dat er nogal wat ruisaanwezig is en als ik de foto iets inzoom lijkt die ook niet echt scherp. Indien ik totaal mis ben verontschuldig ik mij al op voorhand(heb nml geen gecallibreerd scherm). Het blauwe stoort mij niet.
Als ik het verkeerd zie, dat ik dan dadelijk verbetert wordt. Op mijn scherm hier heb ik de indruk dat er nogal wat ruisaanwezig is en als ik de foto iets inzoom lijkt die ook niet echt scherp. Indien ik totaal mis ben verontschuldig ik mij al op voorhand(heb nml geen gecallibreerd scherm). Het blauwe stoort mij niet.
Op het scherm op mijn werkplek zie ik ook veel ruis.
De ruis is een gevolg van de ISO 800. Om een voor mij nog onbekende reden begint mijn Canon 700d redelijk snel last te hebben van ruis (vanaf ISO 800 is het echt op te merken).
100% scherp zal het beeld niet zijn omwille van het diafragma van f/3.5.
Achteraf is het allemaal gemakkelijk gezegd natuurlijk Had ik de foto vandaag opnieuw gemaakt had ik het helemaal anders aangepakt maar voorlopig is het niet anders.
Ik vind wat er op de foto staat leuk en mooi (vandaar de post). De technische kantjes van deze konden wel stukken beter.
Groetjes,
Ronald.
Ronald De Neve - Leef het moment, bewaar de herinnering.
Dag Ronald,
Ook mijn canon 7D heeft last van ruis vanaf iso800. Voor dit soort beeldjes heb je geen iso800 nodig als je op statief moest werken (les landschapsfotografie).:. Ook je diafragma klopt hier niet. Anders tof plaatje, goede compo, netjes uit de hoek.
Grt
Eric
Ik zou eens teruggaan met statief.
Dan je ISO op 100 instellen + je diafragma op f9 of zelfs f11.
Je sluitertijd speelt dan geen rol meer.
Krijg je direct een betere foto hoor.
Ik zou eens teruggaan met statief.
Dan je ISO op 100 instellen + je diafragma op f9 of zelfs f11.
Je sluitertijd speelt dan geen rol meer.
Krijg je direct een betere foto hoor.
Yep, ook reeds meermaals gelezen dat dit de instellingen zijn voor avond/nachtfotografie.
Maar wie ben ik om mijn mening te geven over deze foto, ik heb zelf nog geen avond/nachtfoto's gemaakt.
Ik ken de plaats vrij goed maar ik was op dit gegeven moment niet aanwezig om foto's te maken.
Het heeft me een beetje overvallen en wou het beeld absoluut vastleggen.
In de periode waarin deze genomen is zal ik volgend jaar wel eens teruggaan maar dan mét statief ;-)
Groetjes,
Ronald.
De opmerkingen over ruis en scherpte zijn al gezegd. Inderdaad eens terug gaan op statief, je sluitertijd maakt dan niet meer veel uit. Je kan deze zeker op F11 maken. Ook je vr afzetten indien je deze hebt. afstandsbediening of timerfunctie gebruiken en zelfs evt je spiegel al op voorhand omhoog klappen.
Is 18mm het wijdste wat je kon gaan ? Persoonlijk vind ik het een beetje spijtig dan rechts de ronding er niet helemaal opstaat .
Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmansBekijk bericht
De opmerkingen over ruis en scherpte zijn al gezegd. Inderdaad eens terug gaan op statief, je sluitertijd maakt dan niet meer veel uit. Je kan deze zeker op F11 maken. Ook je vr afzetten indien je deze hebt. afstandsbediening of timerfunctie gebruiken en zelfs evt je spiegel al op voorhand omhoog klappen.
Is 18mm het wijdste wat je kon gaan ? Persoonlijk vind ik het een beetje spijtig dan rechts de ronding er niet helemaal opstaat .
Mvg John
18mm was het wijdste dat ik toen kon gaan. Intussen een Canon 10mm -18mm aangeschaft, dus dat kan wijder ;-)
Afstandsbediening en statief liggen klaar
De spiegel op voorhand omhoog klappen kan niet bij mijn Canon 700d (functie toch nog niet gevonden).
De stabilisator uitzetten? Ik ga eens proberen met en zonder en eens naast elkaar leggen voor het verschil te zien :-)
Dat de ronding er niet volledig opstaat is inderdaad een beetje spijtig maar net na de uitsnede staat een verkeersbord "mooi" te wezen ;-)
Misschien opnieuw maken en er de tijd insteken om het verkeersbord mooi weg te werken...
Alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Ronald.
1.18mm was het wijdste dat ik toen kon gaan. Intussen een Canon 10mm -18mm aangeschaft, dus dat kan wijder ;-)
.... 2.De spiegel op voorhand omhoog klappen kan niet bij mijn Canon 700d (functie toch nog niet gevonden)...
3.de stabilisator uitzetten? Ik ga eens proberen met en zonder en eens naast elkaar leggen voor het verschil te zien :-)
1.staat ook nog op mijn -lang- verlanglijstje
2.ik dacht dat je spiegel opgeklapt is wanneer je je live view gebruikt (altijd aan te raden wanneer je op statief werkt- en dan nog eens met vergroting om scherp te stellen
3.toch wel doen hoor, want je stabilisatie kan werken, maar er is geen beweging; dus: creëert ie beweging...!
Comment