Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fluwijntje het konijntje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fluwijntje het konijntje

Er zit een heel verhaal aan dit konijntje. Met broertjes en zusjes gedumpt in onze buurt op een wandelpad. Het diertje was een eind verder de straat opgelopen en overgestoken. Toen we de garage inreden zat het doodsbang aan een muur. We konden het niet terug het verkeer laten trotseren. Gevangen en in de tuin dan maar losgelaten met de hoop dat het daar beter zat. De foto werd genomen op dag 3 waar Fluwijntje nog elke aanraking en toenadering als bedreigend ervoer. Ondertussen woont Fluwijntje bij ons, blijft mooi in de tuin. Overdag heeft het de vrijheid en s'avonds een veilig onderkomen gevonden in een kooi. De eerste schuchtere pogingen tot toenadering slagen. Van de broertjes en zusjes geen spoor meer.

iso 160- s 1/125- f5.6 -120mm

Bedankt om te kijken
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Re: Fluwijntje het konijntje

mooi fluwijntje, maar de zon speelt je parten op het gras ( zon was te hard )
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Nou Fluwijntje is erg mooi. Gelukkig heeft ie een onderkomen gevonden waar hij zich goed voelt.

Comment

Jullie hebben het hart toch op de juiste plaats hoor.

Mij stoort die zon niet op het gras.
        Integendeel, het geeft iets fris aan de foto.
        Heel mooie compo!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

Toch een leuke foto, juist het gras recht onder in het hoekje dat een beetje stoort. Maar met dieren in het wild heb je het niet altijd voor het zeggen.

Comment

Dit konijntje is goed terechtgekomen, bij echte dierenliefhebbers die daar ook nog mooie foto's kunnen van maken.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

volg eddy ,grts,Jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Dit konijntje is goed terechtgekomen, bij echte dierenliefhebbers die daar ook nog mooie foto's kunnen van maken.
                mvg,
                Eddy
                +1.
                Mvg.

Comment

mooi en Flappie ziet er lekker uit)(.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Fluwijntje heeft het getroffen bij zijn nieuwe baasjes,Leuke opname.

Mvg Yves.
                    What you see is what you get

Comment

Leuk verhaal. Compliment voor de zorg
                      Over de foto: De belichting is iets te fel, en je kan nog wat detail in de lichte delen terughalen. Het overwegende groen loopt door in het wit van je schat. Toffe compositie

Comment

Leuk ! Ik heb in n natuurgebied een uitgezet konijntje gevonden dat zo uitgedroogd/verslapt was, dat ik het zelfs gewoon kon oppakken. Dan naar de Vogelopvang gebracht waar het maanden terug op kracht kwam, en dan is het geadopteerd.

De paascadeautjes worden nu uitgezet nu de vakantie eraan komt ! De meeste tamme konijnen overleven echter niet buiten, dus 'vrijlaten' is gewoon vermoorden.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Bedankt om te schrijven.

De omstandigheden waren niet zo best met de volle zon. Het gras wat overbelicht. Telkens de zon tussen de bladeren door kon brandde het wit in de vacht ook uit. Het groene op de witte vacht heb ik bij een frontaal beeld net op de snuit. Geen idee hoe ik dit nog weg kan krijgen, ik heb al aan alle schuifertjes getrokken in LR Nu het al iets tammer wordt krijg ik waarschijnlijk betere kansen.

@ Bouk, niet veel eten aan een dwergkonijntje

@ Johan
                          Fluwijntje was (en is nog) gelukkig in goede gezondheid toen het hier aankwam Het bezorgt me heel wat kopbrekens om een geschikt hok en plaats te zoeken om de winter goed in door te brengen. Mijn andere huisdieren zijn fretten en die vangen graag konijntjes
                          Behalve Fluwijntje is er ook een zwaar verwaarloosde fret van 4 jaar bijgekomen onlangs. Als het mij lukt om er een foto van te maken zien jullie hem later wel.
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Een fluwijn is wel een soort marter of wezel of hermelijn of zo :-).

Veel succes ermee !
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Blijkt blij met de lieve opvang! Leuk beeld!
                              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Working...
                              X