Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie plaat... Enige opmerking is dat ik het spijtig vind dat er vooraan (gras) nogal hoge (overbelichte) tonen zitten. Misschien stukje afsnijden + curven een beetje lager brengen?
Zeer mooi beeld, het zomergevoel spat ervan af. Enkel spijtig van de overbelichte voorgrond, hopelijk zit er nog wat detail in je RAW om te temperen.
Mvg,
Wim
bedankt voor het kijken en de reacties
het lichtere gedeelte is er geen overbelichting meer in mijn RAW en daarom heb ik he ook laten staan
mvg martine
bedankt voor het kijken en de reacties
het lichtere gedeelte is er geen overbelichting meer in mijn RAW en daarom heb ik he ook laten staan
mvg martine
Je hebt toch uitgebrande delen in je foto, je histogram bewijst dat ook. Er is wel degelijk overbelichting die je foto minder goed maakt.
mvg,
Eddy
Ik wil daar zo gaan zitten. Knap vastgelegd ware het niet van die strook die overbelicht is.
In tegenstelling tot enkele van mijn voorgangers stoort die me wel.
Mocht het mijn foto zijn, ik snij er onderaan nog een klein stukje af, en het resterende overbelicht deel cloon ik met stukken van het goed belicht deel van het terras.
Maar het is jouw foto hé, dus als die voor jou goed is, is dat het belangrijkste zeker.
PS Het lijkt precies alsof je er één of andere bewerking hebt op los gelaten, iets hdr-achtig, maar dit maakt het juist zo mooi.
iedereen bedankt voor het kijken en de reacties en tips
ik heb geen HDR gebruikt maar wel gespeeld met donker en licht en ja onderaan had ik toch overbelichting bij het nieuw nazien van mijn foto
sorry voor mijn vorig bericht
ik heb een nieuwe update geplaatst en onderaan wat geknipt aan het te lichte deel en het resterende wat donkerder gemaakt,
dus graag jullie mening
mvg martine
Ik bedoelde eerder zo iets als deze.
Pas op het kan nog beter, maar deze heb ik in een minuutje bewerkt
Als je wil dat ik de link weghaal laat het me dan maar weten.
Groetjes
Comment