Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ole Ole Ole Oleeeeee ! we are de champions
Collapse
X
-
-
Re: Ole Ole Ole Oleeeeee ! we are de champions
Nog niet veel, is meer een affiche op wat er zal volgen... de foto kon ik toch nog niet plaatsen. Ze moeten nog spelen. Vanavond wordt de echte foto nr 2 geplaatst.
Dit is om iedereen warmste maken. Doe ik het niet winnen ze misschien ook weer niet. Toeschouwers zijn ook belangrijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtWat heeft dit met fotografie te maken?
Ik vind de letters niet goed leesbaar het gezicht van nr 9 loopt dicht. beide spelers missen hun voeten.
En die spotlicht komt niet lekker uit.
Comment
-
Dank u Jessey voor je uitleg en hulp. Zal hier even proberen uiteenzetten hoe en waarom ik zo te werk ging.
Dat Lukaku zo zwart uitziet heeft te maken dat ik ten eerste een slechte foto van hem had en bovendien hem moest schilderde, zwart is zwart en met meer grijs is hij dan niet zwart genoeg. (Nu ben ik ook maar een amateurschildertje, tekenen kon ik wel een beetje, maar schilderen heb ik nooit gevolgd). Vond het zelf ook wat spijtig maar tegelijkertijd trooste ik me met het feit, het ging immers niet om gelaatsuitdrukking, meer om die houding, die ik anders invulde.
De benen af af, dat heb ik expres gedaan omwille van het feit ze anders te klein werden. Dus moest er wel wat af. Waarschijnlijk had ik er beter aan gedaan meer te knippen.
De tekst ik koos ze zo uit om duidelijkste maken wie spreekt.
De twee grote schuin gedrukte is Wilmots aan de beurt. Hij heeft trouwens ook de bal aan zijn voeten.
Want, Ook hij is het die heel de verantwoordelijkheid zal dragen tot het einde toe. Daarmee bedoel,ik : Heeft hij ze weten te motiveren ?
Heeft hij ze voldoende getraind, .... Ze zijn zo groot omdat hij ze uitschreeuwt, de andere teksten zijn iets kleiner en gelijkwaardiger omwille de reactie van elke speler. De tekst werd toegevoegd omwille het feit dat de toeschouwers in de juiste richting zou denken.
Naser Chadli koos ik niet uit omdat het mijn favoriete speler is, wel,om de uitdrukking op zijn gezicht. Alle spelers zijn immers voor me voornaam, ook die op de bank.
Ziezo dat is een korte uiteenzetting en uitleg van het werk dat om verbetering vraagt. Ik zal wel rekening houden in de toekomst met de richtlijnen die Jessey me gegeven heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht... Vanavond wordt de echte foto nr 2 geplaatst. ...
Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht... Ik zal wel rekening houden in de toekomst met de richtlijnen die Jessey me gegeven heeft.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtGod, sta ons bij!
Ik heb ook nog een richtlijn: probeer eens een fatsoenlijke foto te maken.
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Loeky, als grafisch vormgever met meer dan 10 jaar ervaring op niveau, heb ik volgende opmerkingen:
- zwarte beelden met zwarte tekst biedt te weinig contrast en nodigt niet uit. Werk met witte tekst, dan kan je hem tenminste lezen.
- uw opbouw is iets te chaotisch. Overal gebeurt er wat waardoor uw essentie verloren gaat. Probeer rustiger en logischer op te bouwen.
- naar mijn mening had je bv. Beter met een rode achtergrond en fullcolor-beelden gewerkt. Momenteel nodigt het eigenlijk niet uit. (Positieve kritiek).
Stuur je bronbestanden maar door als je wil. Dan help ik je mee op weg.
Laat je niet ontmoedigen. Wie niet waagt, niet wint...;-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Comment
-
Die bijgekomen foto vind ik heel leuk!
Ben absoluut "anti-voetbal" maar dit kan ik zeker appreciëren.
@Jos Vanhengel : jij hebt volgens mij geen greintje fatsoen in je lijfTouch the Earth...Gently
www.passionsenfrance.com
Comment
-
-
Loeky,
Ik heb je aparte beelden een keer bekeken... Onderstaande kritiek is opbouwend (onthouden hé)... ;-)
1) Het probleem is dat je al van zeer slechte beelden vertrekt. Lukaku is inderdaad een zwarte man, maar op uw beelden zie je NIETS van bv. details in het gezicht. Eigenlijk is dat beeld niet te gebruiken wegens totaal fout qua toning. Zijn gezicht is zwart/zwart.
2) Het origineel van Wilmots staat heel slechts qua contrast (heel plat beeld zoals ze zeggen). Je kan hier meer contrast intrekken, maar dan ga je ook veel meer tekening (puntjes) krijgen waardoor je je beeld kapot gaat trekken qua kwaliteit).
3) Het beeld van Chadli breekt dan weer uit in het gezicht, waardoor je plekken in het gezicht krijgt en hij ziek lijkt.
De 3 beelden combineren is dus moeilijk omdat ze allemaal verschillend gaan overkomen. Je kan daar wel aan foefelen, maar met uw kennis is dat een stapje te ver.
Wat je zou moeten proberen (zeker met uw ervaring), is om allereerst beelden met een soortgelijke toning te zoeken/maken en hier al eens van te starten. Dan zit je qua kleuren al goed en kan je fullcolor blijven werken ipv zwart/wit. Daarnaast kan je best eens bestaande affiches en advertenties bekijken, zodat je leert hoe mooie composities er uit zien en waar je bepaalde nadrukken kan leggen zonder te overdrijven. (Dit voorbeeld maakt bijvoorbeeld direct duidelijk dat in kleur werken + een juiste compositie een mooi resultaat kunnen weergeven - vb. http://www.jongvokazp.be/wp/wp-conte...d_devils_2.jpg).
1 tip die ik je nog graag meegeef. Probeer jezelf te pushen -> 'is wel leuk' is niet goed genoeg, het moet 'af' zijn... ;-). Uw huidige layout komt precies vanonder een slecht kopieerapparaat uit (niet grof bedoeld). Ik ben ervan overtuigd dat je je niveau zeker omhoog kan krijgen!!! Laat je in ieder geval niet ontmoedigen door platte en groffe reacties zoals die hierboven. Afbreken is gemakkelijk, constructief uitleggen wat fout is of het zelf doen is nog een andere zaak...;-)
Uit onderzoek in de magazine-wereld is gebleken dat een lezer slechts 0,3 seconden tijd neemt om de eerste indruk van een (print-)advertentie op te nemen. Binnen die 0,3 seconden moet jij ons imponeren waardoor we blijven hangen... ;-)
Succes,
BartLast edited by uni©orn; 27 juni 2014, 11:30.
Comment
-
Uni@orn
Bedankt voor je duidelijk uitleg ook ik heb hier van geleerd.
Ben blij dat iemand de moeite heeft genomen om iemand op sleeptouw te nemen. Aan gezien mijn kennis ook beperkt is.
En af toe ook loop te experimenteren om een flyer of affiche te maken.
=================================
Even voor de duidelijkheid.
Als ik het goed begrijp kun je beter een serie foto's maken op een dag.
Waarbij de licht situatie - kleurtoning na genoeg het zelfde zijn om tot een mooi resultaat te komen.
Flyer / Affiches
Vriendelijke groet, jesseyLast edited by jessey; 27 juni 2014, 16:24.
Comment
-
Je hebt gelijk i.vm. Materiaal, was niet het allerbeste dat ik kon vinden. Beter zelf foto's nemen. Hier heb ik moeten schilderen vandaar slechte kwaliteit.
Maar nu heb ik iets in elkaar gefikst met eigen materiaal en van beter kwaliteit. Ik denk dat jullie het mooi zult vinden.
Maar voor ik het post moeten ze eerst spelen. Nu heb ik ook even destijds om nog te kijken of ik iets over het hoofd gezien heb.
Dank voor uw uitleg en hulp
Comment
Comment