Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
bedankt voor het kijken en de tips
ik zou graag eens weten hoe het komt dat ik in veel foto's die blauwzweem heb,
en in andere foto's niet. Ik heb dit toestel nog maar een paar maanden en het ik het ingesteld op landschap (mijn vroeger toestel was ook zo ingesteld voor natuur)zou het misschien de reden zijn,
mijn groen is ook groener dan bij mijn vorig toestel.
ik heb een update geplaatst met de blauwzweem verminderd en ietsje meer pit gegeven
mvg Martine
Mooie foto, de blauwe kleurzweem krijg je omdat de witbalans niet goed staat ingesteld.
Ik neem mijn foto's in Av dan kan je ook wat spelen met de witbalans instelling.
bedankt voor de tip ik fotografeer zowel op Av of TV of zelfs manueel maar ik heb gezien tijdens mijn verlof dat de witbalans op automatisch stond, wat bij mij zelden gebeurt want ik pas het altijd aan weersomstandigheden en lichtomstandigheden aan
, maar ja op reis meer genieten dan aandachtig zijn,
Ik heb ook niet in RAW gefotografeerd wat ook niet beter is om je foto's achteraf te bewerken
mvg martine
Inderdaad, de titel klopt volledig, en je hebt het dan nog mooi vastgelegd ook.
Het 'overtollige' blauw zou ik in dergelijk foto niet zo rap verwijderen, vooral omdat het hier om 'natuurlijk' blauwzweem gaat, die je overal in de bergen, aan meren, aan zee.....ziet.
Ik geef wel toe dat de bergen in de verte er wat beter uitzien door het iets minder blauw.
Groetjes
Comment