Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Macrotje
Collapse
X
-
-
Re: Macrotje
Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk berichtZéér mooi! Al had ik het diafragma iets groter genomen.
Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk berichtMooi scherp en mooie kleuren.
Maar die krijg je van de natuurlijk er gratis bij! (niet altijd te kiezen)
Comment
-
Een kleiner diafragma had idd. misschien beter geweest in dit geval. Ik zou alvast aan het croppen slaan want nu is het groen te massief aanwezig in de foto. Op zich nog geen probleem maar in het groen zit totaal geen detail en draagt dan ook niets bij aan de foto of het onderwerp, in casu het insect.
Enne, ik weet dat het geen taalforum is maar ... de titel fout schrijven ?
Tjerri
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk berichtDiafragmagetal, sorry ;-) f 3,5 zodat het lijfje ook scherper is.
Verstuurd van mijn Xperia Z1
Hoe hoger het diafragma getal hoe meer scherpte [kleine lensopening - Minder licht op de sensor]
Hoe lager het diafragma getal hoe ontscherper de achtergrond wordt [grootte lens opening - veel licht op de sensor].Last edited by jessey; 10 juni 2014, 17:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtDeze foto is genomen met diafragma F5.6 dus als je meer scherpte wilt bekomen zou je richting f8 tot F13 moeten gaan soms nog hoger.
Hoe hoger het diafragma getal hoe meer scherpte [kleine lensopening - Minder licht op de sensor]
Hoe lager het diafragma getal hoe ontscherper de achtergrond wordt [grootte lens opening - veel licht op de sensor].
Hoe groter het diafragma hoe kleiner de scherptediepte.
Wat scherpte met lichthoeveelheid te maken heeft is me een raadsel.
Tjerri
Comment
-
-
-
Comment