Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draaitrap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draaitrap

f 4,5 - 1/30 - ISO 800 - kunstlicht

Foto genomen in Abdij van Melk nabij Wenen.
    Last edited by Keikop; 29 mei 2014, 13:15.
    Een foto is altijd mooi, als u er maar zelf achterstaat.

Re: Draaitrap

Hele mooie , kan voor mijn showcase !

Comment

Beetje klein om goed te beoordelen, en geen EXIF, maar hier zit zeker iets in. Je opname is redelijk, de voorgrond te onscherp, het licht betrekkelijk goed onder controle. Compo kon nog net iets strakker, maar je hebt de kneep en verfijnen komt nog.
      ...leeg...

Comment

Bedankt voor de reaktie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven58 Bekijk bericht
          Beetje klein om goed te beoordelen, en geen EXIF, maar hier zit zeker iets in. Je opname is redelijk, de voorgrond te onscherp, het licht betrekkelijk goed onder controle. Compo kon nog net iets strakker, maar je hebt de kneep en verfijnen komt nog.
          Ik moest de foto nemen vanaf de trap. In het midden gaan staan ging niet, zodat de compositie van begin af moeilijk werd. Beter was waarschijnlijk geweest dat ik midden
          de trapkoker kon staan en zo loodrecht naar boven kon fotograferen. Zo zou ook het centrum bovenaan meer in het midden hebben gestaan.
          Of heb ik het verkeerd voor?
          Door kritiek leert men.
          De exif staat er nu bij.
          Kan dat ook gebeuren samen met het plaatsen van de foto? Hoe?
          Bedankt.

Comment

Zeer mooi licht en kleuren!
            grt erik

Comment

Ik vind de onscherpe voorgrond juist wat hebben (anders wordt 'ie zo plat?), net als de compo. Het is nu net een slakkenhuis ook de kleuren vind ik erg mooi. Wat mij betreft een hele mooie.

Comment

Heb je deze zonder statief genomen?
                Architectuur foto's neem je normaal tussen f8 en f13 voor meer scherpte.
                Je sluitertijd is 1/30 en de ISO staat al op 800, vanaf statief kan je dit dan op ISO 100 doen.

Maar deze foto heeft zeker wat.

Comment

Wat ik hier zo tof vins is als het ware je meegezogen wordt naar de zonnige lichte kern.

Comment

knap beeld. Mocht rechts iets meer beeld hebben zodat tekening van de krul er volledig op staat.
                    mooie kleurcombinatie van goud-geel met bauw.

grtjs Marc
                    Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photo dante Bekijk bericht
                      Heb je deze zonder statief genomen?
                      Architectuur foto's neem je normaal tussen f8 en f13 voor meer scherpte.
                      Je sluitertijd is 1/30 en de ISO staat al op 800, vanaf statief kan je dit dan op ISO 100 doen.

Maar deze foto heeft zeker wat.
                      Dit is inderdaad genomen zonder statief. Zoals ik al eerder zei kon ik niet in het midden gaan staan, door de bouw van de trap was dat onmogelijk. De foto werd genomen door over de leuning te leunen om zo veel mogelijk in het midden te fotograferen.
                      Ook daarom moest ik iso 800 gebruiken om een sluitertijd te bekomen die nog haalbaar was om uit de hand te fotograferen. Volgens mij zou een lager f getal de scherptediepte hebben beïnvloed en zou mogelijks de bovenkant onscherp zijn geworden. Mocht ik in het midden hebben kunnen staan, met statief, zou het misschien nog een betere foto zijn geworden. Alhoewel.
                      Mvg

Comment

Working...
                      X