Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De opdracht was water in beweging fotograferen met lange sluitertijd. Ik heb er een aparte draai aan gegeven, maar het was wel een winderige avond. Geslaagd?
Groeten,
Geert
toegevoegd: uitsnede met lantaarnpaal
Last edited by gbx; 16 mei 2014, 00:28.
Reden: scherpte
Spijtig... ik vrees dat hier alles onscherp is. Ook de lantaarnpalen die denk ik toch redelijk "windvast" zijn.
Nachtfotografie is in mijn ogen niet aan tijd of seizoen gebonden
Het origineel is veel scherper, maar ik krijg hem niet goed geëxporteerd uit Lightroom met die beperking tot 1024 pixels. Als ik de jpg uitvergroot zie ik vierkante blokjes, en die zorgen voor dat onscherpe. De uitsnede stat erbij ter illustratie.
Tips over export settings in lightroom zijn altijd welkom, want ik zou graag een betere versie plaatsen.
Het origineel is veel scherper, maar ik krijg hem niet goed geëxporteerd uit Lightroom met die beperking tot 1024 pixels. Als ik de jpg uitvergroot zie ik vierkante blokjes, en die zorgen voor dat onscherpe. De uitsnede stat erbij ter illustratie.
Tips over export settings in lightroom zijn altijd welkom, want ik zou graag een betere versie plaatsen.
Persoonlijk verklein ik mijn foto's nooit, tenzij om ze hier te plaatsen.
Na de RAW bewerking in lightroom of canon DPP, exporteer ik naar jpeg in het volledige formaat.
Als ik nadien een foto toch wil verkleinen om hier te posten, doe ik dit doodgewoon via Paint (formaat wijzigen).
Misschien geen professionele manier om dit te doen, maar wel nog nooit problemen mee gehad.
Verscherpen doe ik in RAW, voor export naar jpeg.
Bijsnijden doe ik in LR voor ik verder bewerk. Na export jpeg ga ik in PSP pas het formaat aanpassen voor ik een foto plaats. Wel wat na verscherpen na het verkleinen nog toepassen.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment