Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Knappe laat, man! Wat een dynamiek er uit gaat van die lijnen.
Ik neem aan dat je die vluchtlijnen zo decentraal hebt gekregen door de foto links te croppen?
Nee Yves, er is heel weinig gecropt. Wel een 16:9 formaat heb ik er van gemaakt. Deze werd gemaakt met de breedhoek, mss daarmee dat je dat denkt.
Ik had graag nog iets meer naar links gestaan, dus recht voor de molen. Maar dan kwamen de traktorsporen teveel in beeld, als je goed kijkt zie je ze nog net een beetje in beeld. Spijtig dat ze net daar waren. Ik vond het teveel storen, dus heb ik dit standpunt genomen.
Mvg.
Bedankt voor je toelichting, Jean-Luc.Ik ging er spontaan van uit dat die vluchtlijnen altijd zouden samenkomen precies in het midden van je beeld (lens), maar blijkbaar niet dus. Maar dan moet je dat vluchtpunt op het sterke punt wel opzoeken (positioneren) in je zoekerbeeld door je camera wat meer naar links te bewegen, neem ik aan?
(overigens: 40 mm. is toch geen echte breedhoek meer te noemen, zelfs niet op FF. OK: het is kleiner dan 50 mm. maar toch. Dit geheel ter zijde, hoor)
Bedankt voor je toelichting, Jean-Luc.Ik ging er spontaan van uit dat die vluchtlijnen altijd zouden samenkomen precies in het midden van je beeld (lens), maar blijkbaar niet dus. Maar dan moet je dat vluchtpunt op het sterke punt wel opzoeken (positioneren) in je zoekerbeeld door je camera wat meer naar links te bewegen, neem ik aan?
(overigens: 40 mm. is toch geen echte breedhoek meer te noemen, zelfs niet op FF. OK: het is kleiner dan 50 mm. maar toch. Dit geheel ter zijde, hoor)
Ja raar hé, maar ik denk dat het te maken heeft met in mijn 16:9 formaat het onderste weg te laten. Op het origineel staat er meer op langs onderen, en dat dit nu een totaal ander beeld geeft op deze manier hier.
Een andere reden kan ik niet bedenken.
Mvg.
Comment