Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Interessant beeld. Je bent ervoor of contra met deze bewerking. Nu de groene blaadjes vind ik nog te overbelicht. Probeer alleen die blaadjes te verdonkeren. De schaduw op de boom vindt ik,prachtig.
Inderdaad de schaduw is ook voor mij het mooiste onderdeel in deze plaat, als het mijn plaat zou zijn zou ik hem vierkant croppen en de kleur er uit laten en helemaal zwart-wit maken.
(je hebt wel niet erg netjes je selectie van de bladeren gemaakt)
Hopelijk is de selectie deze keer wat beter. Maar aangezien de DOF zo klein is, is het moeilijk om het ene met het andere te scheiden.
Het punt van het groene blaadje is de "ontluikende" lente te illustreren. Het begin van het nieuwe leven
Al heel wat beter, ik heb je foto even ingehaald en gekeken wat eventueel ook nog kon. Nou als je metvje curven speelt, de achtergrond wordt donkerder, opletten dat je nog steeds zicht bewaard op het geheel.
Dan krijgt je gekleurd blaadje een zachte belichting, wat ook mooi is voor jong groen, de boom met schaduw, krijgt tevens iets minder licht, maar het blaadje steekt er mooier af en de schaduw wordt versterkt.
Is maar een suggestie. Om eens uit te proberen en te kijken wat het wordt. Ik ben wel heel bewust dat het draait om smaak.
Als je het goed vindt kan ik mijn voorbeeld plaatsen.
Comment