Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gunnera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gunnera

of reuzenrabarber.... in de verte .

Update met kleine wijziging links tegen het kader

Groetjes
    Last edited by Guest17; 7 mei 2014, 17:27.

Re: Gunnera

Mooi doorkijkje. Belichting mooi onder controle. Persoonlijk had er voor mij links een stukje af gemogen tot ongeveer tegen de grote kei.(persoonlijke smaak hé)

Comment

Voor mij mag deze blijven zoals hij is :-)

Mooie foto.

Groetjes,

Ronald.
      Ronald De Neve - Leef het moment, bewaar de herinnering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDN250484 Bekijk bericht

Mooie foto.

Groetjes,

Ronald.
        Zit een gele kleurzweem overheen Compo voor mij ook iestie te ruim.

Sent from my tapatalk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDN250484 Bekijk bericht
          Voor mij ook.

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
          Zit een gele kleurzweem overheen
          Inderdaad, het beetje zweem eruit en het oogt wat strakker.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

Ik heb een up geplaatst waar niet zoveel aan gewijzigd is. Croppen heb ik niet gedaan, maar het stoorde wel wat dat die grote zwarte kei net tegen de rand kwam, daarom heb ik er wat mortel tussengevoegd .
            De 'vermeende' gele zweem heb ik maar zo gelaten, me baserend op het volgende. Ik twijfel of het wel zweem is, aangezien die dan enkel zou voorkomen in de bovenste helft van de muur. In de onderste helft is de mortel gewoon grijs, in de bovenste helft wat geler. Ik hou het op het vermoedelijke feit dat de bovenste helft met een mortel gevoegd is waar ofwel minder cement toegevoegd werd aan het zand, ofwel met een ander zand....maar misschien heeft dit wel te maken met mijn verleden in de bouwsector . Maar misschien ken ik er wel niks van en kan zweem voorkomen in een deel van de foto ????
            Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik heb een up geplaatst waar niet zoveel aan gewijzigd is. Croppen heb ik niet gedaan, maar het stoorde wel wat dat die grote zwarte kei net tegen de rand kwam, daarom heb ik er wat mortel tussengevoegd .
              De 'vermeende' gele zweem heb ik maar zo gelaten, me baserend op het volgende. Ik twijfel of het wel zweem is, aangezien die dan enkel zou voorkomen in de bovenste helft van de muur. In de onderste helft is de mortel gewoon grijs, in de bovenste helft wat geler. Ik hou het op het vermoedelijke feit dat de bovenste helft met een mortel gevoegd is waar ofwel minder cement toegevoegd werd aan het zand, ofwel met een ander zand....maar misschien heeft dit wel te maken met mijn verleden in de bouwsector . Maar misschien ken ik er wel niks van en kan zweem voorkomen in een deel van de foto ????
              Groetjes
              Ik had niet anders verwacht. Het is uw foto, u beslist en wie zijn wij om verder dit te betwisten? Als u de ervaring heeft in de bouw en u bent daarvan overtuigd dat dit de kleuren zijn, dan leg ik mij daar bij neer.
              Last edited by Guest4; 7 mei 2014, 22:29.

Comment

Mooi doorkijkje, en over kleurzweem ga ik mij niet uitspreken, voor mij zijn de kleuren "normaal"
                grt. Ria

Comment

Gisteren hebben we in de fotocursus witbalans behandeld (toevallig :-) dus ik wil wel een poging wagen in verband met die gedeeltelijke kleurzweem.

Je zit in deze foto met gemengd licht: blauw/schaduw voor de muur en wit zonlicht door het gat. Dat krijgt een camera normaal gezien niet gelijk getrokken. En met een automatische witbalansinstelling gaat het dan meestal niet helemaal goed. Ik heb geen exif gegevens gezien, dus geen idee hoe je witbalans voor deze foto ingesteld was.

In Lightroom kan je eventueel wel proberen om de witbalans lokaal aan te passen voor het gat, maar uitleggen hoe dat moet dat gaat mijn beginnerspetje te boven. Maar met een beetje meer blauw in de witbalans vind ik de muur zelf echt wel mooier.

mvg,
                  Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gbx Bekijk bericht
                    Gisteren hebben we in de fotocursus witbalans behandeld (toevallig :-) dus ik wil wel een poging wagen in verband met die gedeeltelijke kleurzweem.

Je zit in deze foto met gemengd licht: blauw/schaduw voor de muur en wit zonlicht door het gat. Dat krijgt een camera normaal gezien niet gelijk getrokken. En met een automatische witbalansinstelling gaat het dan meestal niet helemaal goed. Ik heb geen exif gegevens gezien, dus geen idee hoe je witbalans voor deze foto ingesteld was.

In Lightroom kan je eventueel wel proberen om de witbalans lokaal aan te passen voor het gat, maar uitleggen hoe dat moet dat gaat mijn beginnerspetje te boven. Maar met een beetje meer blauw in de witbalans vind ik de muur zelf echt wel mooier.

mvg,
                    Geert
                    Bedankt voor de info. Ik ga er even één en ander over opzoeken. Nu op het niet gekalibreerde scherm van mijn nieuwe laptop zie ik toch meer geel/bruin dan op het scherm van mijn desktop.
                    Groetjes

Comment

Mooie doorkijk.
                      Groetjes Chris.

Comment

ik volg fedder,tof grts,Jozef
                        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
                        X