Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geel klaproosje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geel klaproosje.

Gele klaproos. De laatste tussen wat oranje roosjes. Deze roos staat, hoewel er vanochtend nog maar een half roosje stond, voor een groot groen blad. De achtergrond is niet rustig, maar anders kreeg ik een grauwe lucht als achtergrond.
    Heb ook een omzetting gemaakt. Ja, weg is de kleur, maar ik vind het toch wel een stemmige foto waardoor het fragiele van de roos mooi uitkomt, minder hard. Ben benieuwd naar kritieken.
    Bedankt voor het bekijken en een heel fijne dag iedereen.

Last edited by Kai57; 2 mei 2014, 15:17. Reden: Twee vlekjes toch maar weggewerkt.

Re: Geel klaproosje.

mooi: scherptediepte precies genoeg voor mij, en scherpte precies op de goede plek.
    Mooie OOF achtergrond: lijkt wel te stralen achter de bloem.
    (Lichte) voorkeur voor de mooie kleuren (ook al vallen door de 2 donkeren bollen in de achtergrond wat veel op).
    Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Dank je wel. Ja, dat grote blad, weet niet de naam, loopt als een waaier uit. Vandaar dat ik de roos er precies voor heb gefotografeerd om dat stralende effect te krijgen. Bewust gedaan. Thuis zag ik pas op de computer, dat er twee "pluisjes" op het blad lagen. In de kruidentuin niet gezien. Valt dan in alle pracht gewoon niet op. Hoort bij de omgeving. Op de computer wordt het er uit gelicht en dan is het wel zichtbaar. Ben niet zo voor het weg plamuren en daarom laat ik het zo. Vanochtend was het roosje de helft van de blaadjes kwijt en het grote blad was onder zijn eigen gewicht bezweken: geknakt. Op de zwart-wit versie vallen de donkere plekjes minder op.

Comment

twee erg mooie beelden.

Comment

Zowel de kleurenversie als de Z/W is heel mooi gedaan!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

Comment

Hoewel ik meestal bij zulke foto's voor kleur ga, ga ik dit keer toch voor de z/w versie. Heel mooi die roos met druppels vastgelegd !!

Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Voor mij mag het kleur zijn. Mooi.
              Mvg.

Comment

ik vind deze mooier dan de oranje bloem
                ik zou niet kunnen kiezen, de z/w versie heeft iets heel zachts, terwijl de kleurtjes in de tweede mooi zijn (om te muggenziften, die 2 bruine plekken onderaan, die zou je gemakkelijk ook groen kunnen schilderen in nabewerking, zoiets: http://i58.tinypic.com/4u9fes.jpg, als't weg moet zeg je het maar )
                de achtergrond werkt ook heel goed mee, geeft precies zo een uitwaaier effect
                Last edited by !Karen; 2 mei 2014, 09:15.
                FLICKR PHOTOSTREAM
                Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Dank je wel. Ja, prachtig. Als je de kleurtjes weg wil toveren, graag!
                  Nogmaals bedankt hoor.

Comment

Als ik zelf de foto wil vervangen door een foto waarbij ik twee donkere plekjes heb weggehaald, moet ik dan de derde eronder zetten of gewoon de foto vervangen?

Comment

Working...
                    X