Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Geef eens wat tips aub, ik weet dat de originele afbeelding niet erg scherp is met nogal wat korrel ('t moest vlug gaan...)
Dank voor de reacties
Deze ook niet. En dat is de grootste reden dat je foto er een beetje "onverzorgd" uitziet.
Een scherpe foto en een beetje meer contrast en je had een mooie foto
grt. Ria
Geef eens wat tips aub, ik weet dat de originele afbeelding niet erg scherp is met nogal wat korrel ('t moest vlug gaan...)
Dank voor de reacties
Welk programma gebruik je?
Vanuit LR: Algemene belichting 1/3 stop terug, hooglicht ietsie temperen, witte tinten optrekken voor de z/w verhouding en donkere tinten ook iets donkerder. Daarna iets of wat contrast erin. Dan verscherpen tot de gewenste scherpte op de ogen. Vanuit je origineel werken. Daarna met verkleinen minimaal 5% naverscherpen als je vanuit RAW naar jpeg gaat. Ik doe meestal 8/10 %...
Nabuc,
Ik wil uw vraag wel eens stellen naar het forum toe: die vrouw wist niet dat ze gefotografeerd werd.
Kan/mag ik dan publiceren?
Graag reactie...
Nabuc,
Ik wil uw vraag wel eens stellen naar het forum toe: die vrouw wist niet dat ze gefotografeerd werd.
Kan/mag ik dan publiceren?
Graag reactie...
Wie op de foto staat, kan via zijn portretrecht publicatie van de foto verbieden als hij daar een redelijk belang tegen kan aanvoeren. Privacy is het meest voorkomende belang. Voor bekende personen is er ook een commercieel belang.
Zeer interessant artikel.
In de url staat echter "nl", en er wordt naar Nederlandse zaken verwezen. Hopelijk geldt dit artikel ook in België.
Zoals ik het lees is er dus geen enkel probleem om een dergelijke foto te publiceren.
Onder de rubriek "Portretten zonder opdracht" staat duidelijk: "Publicatie mag, tenzij dit een redelijk belang van de geportretteerde schendt.".
Comment