Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bloemetjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bloemetjes

Als beginnelinge probeer ik nu om met diafragmastand en de belichting te werken ( Al doende leert men denk ik dan)
    Ik beleef er nu al veel plezier aan en kan bijna niet wachten tot ik wat meer van de technische kant snap. Daarom is deze site voor iemand als mij wel super. Bedankt voor de reacties en jullie foto's waar ik ook veel van opsteek.:-)

Mvg, Monia

F: 7.1
    ISO: 200
    S: 1/500
    Belichting: -1

Re: bloemetjes

Technisch :
    Foto is globaal genomen te donker. Er zit niks in je hooglichten terwijl dit een foto is die zich daartoe leent.
    Scherptediepte kon beter. Ofwel ga je voor een minieme diepteonscherpte ofwel voor oneindig veel DOF. Hier is het vis noch vlees. Probeer hier minimum diafragma 11. Je lens volgt maar tot 5.7 (sic) dus een kleine DOF is niet haalbaar met je materiaal in deze omstandigheden.

Compo :
    De achtergrond draagt weinig bij tot het onderwerp en is één grote vlek groen. Een ander standpunt innemen lijkt me op zijn plaats. Licht is niet echt boeiend en links verzinkt alles in de schaduw : ander standpunt innemen.

Postprocessing :
    Gebrek aan contrast herstellen in PP.
    Belichting opschroeven.
    Bijsnijden.

Blijven oefenen en je zal zien dat je resultaten er met rasse schreden er op vooruitgaan.

Slu !

Tjerri

Comment

Alle begin is moeilijk. Ik probeer na een grote 3 jaar nog altijd, met vallen en opstaan. Van een commentaar zoals hier boven leer ik ook bij.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Dank u voor de reacties. Morgen terug op pad se. ( mijn weekend valt op zondag en maandag).

Comment

Working...
        X