Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De voorgrond lijkt me scherp, de achtergrond minder.
De pier op de foto vind ik minder geslaagd wegens te onscherp en te veel ruis.
Compositie wel origineel, het is eens wat anders dan de pier t.o.v. de zee.
De voorgrond lijkt me scherp, de achtergrond minder.
De pier op de foto vind ik minder geslaagd wegens te onscherp en te veel ruis.
Compositie wel origineel, het is eens wat anders dan de pier t.o.v. de zee.
Doe mij ook maar de kleurenversie. Ik heb ook soms de neiging om foto's met weinig kleur om te zetten, maar meestal is het toch beter in kleur.
Ik zie in de eerste ook geen ruis en onscherpte, maar integendeel eerder overscherpte ....... zie maar de gekende witte contouren rond piergebouw en het staketsel er naar toe.
Bij de tweede is dit verdwenen, zal dus waarschijnlijk minder verscherpt zijn, of heeft het iets met de omzetting te maken......??
Ik ben maar een amateurtje en zie misschien iets over het hoofd.
Groetjes
Op het scherm deze middag zag de pier er zeer onscherp en korrelig uit, maar het zal aan mijn scherm gelegen hebben. Nu ziet het er beter uit, al moet ik ook toegeven dat de kleurenversie beter is.
iedereen bedankt voor de reactie's
ik had gedacht dat de kleurenversie de mist ging ingaan
maar blijkbaar kan het toch nog smaken.
zoalsDjivan aangeeft zal de overscherpte in de z/w door de omzetting in Perfect Effects zijn
Ben ook geen nerd wat betref bewerkingen.
Grts Dirk
__________________________________________________ _
Sony A580 en wat glas.
Comment