Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Scherpte ontbreekt door je instellingen f22, iso1600
Ook wat ruis met je iso1600. Ontruisen is geen oplossing want dan ga je nog meer scherpte verliezen.
Je histogram is rechts volledig leeg daardoor is je foto flets, meer pit mag.
Meer succes met je volgende.
mvg,
Eddy
Ook wat ruis met je iso1600. Ontruisen is geen oplossing want dan ga je nog meer scherpte verliezen.
mvg,
Eddy
Ik blijf proberen ;-)
Ronald De Neve - Leef het moment, bewaar de herinnering.
Foto kan algehele oplichting gebruiken.
F8 had hier al wel voldoende geweest denk ik, en dan kon de iso naar beneden en/of de sluitertijd omhoog
Beste !Karen, bedankt voor je reactie, neem ik zeker mee naar de volgende pogingen :-)
Ik heb met deze lens ook foto's met lagere ISO en hogere sluitertijden maar deze zijn ook net onscherp.
Met het diafragma heb ik ook al gespeeld, zonder behoorlijk resultaat +/- hetzelfde als nu gepost.
Dit ook al heb ik een redelijk goed verstevigd statief gebruikt (met remote control en geduld), blijft dit een beetje een probleem.
Ik denk dat de 70 - 300 mm Sigma DG kit-lens met macro-functie ook niet de meest logische keuze is om dergelijke foto's te maken.
Ik ben van plan eens een degelijke macro lens te huren en te kijken welk verschil dit heeft op de resultaten :-)
Hopelijk kan ik dan ook eens een super beeld posten...
Groetjes,
Ronald.
mvg,
Eddy
Bij de nieuwe poging blijft het histogram leeg... Enige tips hoe ik dit kan oplossen?
Foto kan algehele oplichting gebruiken.
F8 had hier al wel voldoende geweest denk ik, en dan kon de iso naar beneden en/of de sluitertijd omhoog
Even opnieuw geprobeerd, ISO waarde is nu zeker te hoog maar op gebied van scherpte en oplichting lijkt deze me beter, nee?
ISO 6400 - 70mm - f/14 - 1/200sec
Groetjes,
Ronald.
Comment