Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alleen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alleen

Re: Alleen

Mooi, met een super mooie omzetting.
    Heb nog zoveel te leren

Comment

Ik heb effe moet wennen...
      Gewaagde omzetting die in het juiste kader kan werken...
      Creatief en boeiend...
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Is dit nog een foto of een Photoshop (kunstig) werkje, vraag ik mij af? Los van dat het wel iets heeft...

Sent from my iPad using Tapatalk.
        Toon Nikonian
        D700/D7000/glaswerk Nikkor

Comment

Creatief gezien...met jouw stempel er op.
          Mooi abstractje.

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Creatief gezien...met jouw stempel er op.
            Mooi abstractje.

Groetjes
            Marc
            +1
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

Een Loeky portret. Niet echt mijn smaak maar toch mooi gedaan.

Comment

Mij kan dit beeld wel bekoren. Mooi gedaan hoor!

Mvg john
                http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Dit is een knappe bewerking!
                  vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Hèhè, helemaal mijn ding Loeky!
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

Comment

tof ,loeky,mooi gedaan ,grts,Jozef
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Wil je er iets over kwijt? Wat heb je gedaan, of hoe ben je te werk gegaan hier?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                          Een Loeky portret. Niet echt mijn smaak maar toch mooi gedaan.

Hier volg ik......ook een beetje donker voor mij.
                          Groetjes

Comment

Mij kan deze bewerking wel bekoren.
                            Groetjes,
                            Dominic

Comment

Vooreerst van harte dank aan jullie allemaal. Ik had niet echt verwacht dat ie zo in de smaak zou vallen.
                              @ MG
                              Ja ik zal proberen uit te leggen wat ik gedaan heb. Is niet zo gemakkelijk omdat ik veel gevoelsmatig doe en zelfs soms programmaatjes uittest om mijn doel te bereiken.

Nou hoe ik eraan begon ? Zal beginnen met het begin. Ik zocht naar goede voorbeelden i.v.m. architectuur maar vooral naar voorbeelden, wat kon en niet kon en wat vooral geoorloofd was.
                              Heel toevallig zag ik in een krantenkiosk Fotografie Editie 2 maart/april 2014 en daar ging het ook over architectuur. Dus nam ik het krantje en keek naar de voorbeelden en las het met aandacht. In het artikel werd er ook de vraag gericht aan de fotograaf : wie waren je voorbeelden ?
                              Ansel Adams, Henri-Cartier Bresson, Eugène Atget en Koen van Damme. Zocht op internet voorbeelden en werken van deze mannen.

Ik was vooral onder de indruk van Ansel Adams. De natuur werd prachtig en spannend omgezet in ZW-fotografie.
                              Ik was hiervoor enthousiast en besloot dat ook te proberen ook voor de natuurtaferelen. Ik vind het gewoonweg prachtig.
                              Ik schoot die boom met mijn Nikon Coolpix P 7800. Manuele instelling : raw,
                              F 3.2
                              1/400 s
                              Iso 80 – 6 mm
                              Nu die boom die ik trok was goed hoor, maar voor mij niets bijzonders. Een boom met wat groen en water op achtergrond en de wolken kwamen niet voldoende door. De instellingen hadden wel anders gekund maar ik had ze zo bewust gekozen. Ik moest ook wat takken snoeien. Werkhouding : Ik ga vooral op gevoel af. Niet teveel mijn verstand gebruiken, want die gaat me gewoonweg teveel beperken. De foto was bruikbaar en ik besloot er een
                              eigen look aan te geven,het te bewerken tot een surrealistische boompje, leek me een optie (ik had er nog anderen hoor). Met als achtergrondsgevoel : Alleen zijn heeft iets dramatisch over zich, ongewoon en mysterieus en is voor mij ook donker (niet echt vrolijk).
                              Eerst voer ik de gewone bewerkingen : kleurzweem, hoogdoorlaat (kleurdoordrukken/of bedekken) ik weet niet meer waarvoor ik hier gekozen had. Scherpte nakijken en eventueel aanpassen (want mijn fototoestel geeft me normaal al scherpe foto’s)
                              Heel kort geleden ik had ik in PS het programma bij afbeelding/aanpassen/HDR ontdekt. Daar had ik al een beetje mee geexperimenteerd en uitgemaakt wat ik daarmee kon bereiken.
                              Opvallend was dat je het niet steeds kunt gebruiken maar voor bepaalde foto’s kon je er echt mooie effecten mee bereiken.
                              Dus koos ik om het hiermee uit te proberen. Koos voor surrealistisch laag contrast. De kleuren veranderen drastig. De boom was in het geheel niet lelijk, maar van natuurlijke kleuren was geen sprake meer. Maar dat was niet zo erg omdat ik het toch in ZW wou omzetten.
                              Nadien werk ik contrast en helderheid nog wat bij, rekening houdend met bovenvermelde gevoelseffecten. (naar smaak)

Ziezo dat is het dan. En zo verkreeg ik mijn boompje.
                              Last edited by Loeky; 23 april 2014, 19:03.

Comment

Working...
                              X