Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

abdijeend+update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• abdijeend+update

ANikon D40- LensAF-S VR Zoom-Nikkor 55-200
    S 1/320
    F 5.0
    ISO 200

Als beginneling probeer ik nu steeds op de A-stand te fotograferen zodat ik dat eerst wat onder de knie krijg. Suggesties altijd welkom(we leren graag bij)
    Groetjes, Monia
    Last edited by Monia2; 22 april 2014, 09:00. Reden: update

Re: abdijeend

Goeie scherpte van de eend, mooie kleuren en veel detail in de veren. Instellingen lijken me ook zeker OK.
    Wat de compositie betreft, zou ik persoonlijk rechts en bovenaan een stuk wegcroppen. Hierdoor ben je verlost van dat stukje schaduw bovenaan (wat toch wat aandacht trekt), en komt je eend minder centraal in beeld te staan. Mijn gedacht hé...
    https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
      Goeie scherpte van de eend, mooie kleuren en veel detail in de veren. Instellingen lijken me ook zeker OK.
      Wat de compositie betreft, zou ik persoonlijk rechts en bovenaan een stuk wegcroppen. Hierdoor ben je verlost van dat stukje schaduw bovenaan (wat toch wat aandacht trekt), en komt je eend minder centraal in beeld te staan. Mijn gedacht hé...
      +1
      een goede tip wat betreft de compositie experimenteren met diversen standpunten.

Comment

Ik vind het geen goede tip. Beter links en boven iets afdoen, dan blijft de ruimte over in de kijkrichting van de eend.
        Mvg.

Comment

Als ik mijn les goed geleerd heb betekent croppen wegsnijden. Met welk programma doe ik dit best als leek op gebied van fotografie? Heb me nog geen fotobewerkingsprogramma aangeschaft.
          Bedankt voor de respons en om jullie ervaring met mij te delen.
          Paasmaandaggroetjes, Monia

Comment

scherp en goed van kleur.
            positie eend zo centraal, vind ik juist wel goed hier.
            wat is A-stand..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Diafragma stand op Nikoncamera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
                Ik vind het geen goede tip. Beter links en boven iets afdoen, dan blijft de ruimte over in de kijkrichting van de eend.
                Mvg.
                Mijn idee vosse.
                Mooie scherpte.

Croppen zou je met paint kunnen doen, kijk eens bij je bureauaccessoires in je startmenu als je windows gebruikt.

Comment

Dankje voor de tip photo Dante

Comment

qua scherpte en kleur zeker OK.
                    Ik heb jaren (nu ja) gewerkt met diafragma voorkeuze....

ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Staat er mooi op deze eend
                      Bij de A-stand, waarvan ik denk dat het automatisch betekent, doet het toestel het meeste werk voor jou.
                      Als je later het toestel manueel gaat instellen ga je vaststellen dat je meer persoonlijke smaak in je foto
                      kunt inbrengen. Door oa het zelf kiezen van ISO - sluitertijd - diafragma...
                      Op de A- stand kun je alvast tijd en aandacht besteden aan het kadreren. Zeg maar de uitsnede van de foto.
                      De uitsnede van een foto is iets waar er nogal meningsverschillen over bestaan. Er zijn regels die je
                      helpen inzake kadreren maar deze zijn geen "must." Er zijn evengoed mooie foto's die niet aan deze
                      regels voldoen.
                      Wat betreft software voor fotobewerking ga ik geen reclame maken voor één of ander pakket.
                      Er zijn heel dure en ook meer betaalbare programma's. Ik raad je alvast aan om uit te kijken naar
                      iets dat evengoed met het "RAW-bestand" uit de voeten kan. (RAW- converter) Later ga je zowiezo willen overstappen
                      naar RAW. RAW en Tiff- bestanden zijn 16-bit en hebben aan de bron "miljarden" kleuren mee. JPG daarentegen
                      is 8-bit en heeft "maar" miljoenen kleuren.
                      De RAW bestanden laten bijgevolg meer en betere aanpassingen naderhand toe dan JPG- bestanden.
                      De instellingen RAW en JPG zul je zeker terugvinden in de handleiding van je toestel.

Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        .........
                        Bij de A-stand, waarvan ik denk dat het automatisch betekent, doet het toestel het meeste werk voor jou.
                        als AV bij Cannon denk ik.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja Bouk bij mij staat er alvast een A van automatisch, een AV van apperture value en een TV van Time value op...
                          Bij AV en TV ga je enkel of je diafragma of je sluitertijd op een vaste waarde instellen. In functie van deze vast
                          ingestelde waarden gaat het toestel automatisch of het diafragma of de sluitertijd aanpassen.
                          Je kunt dus van A naar M gaan met een reeks tussenstappen. Zelfs je ISO kan je afzonderlijk laten kiezen door het toestel zelf.
                          De AV en TV standen zijn zeer geschikt voor snel bewegende onderwerpen. Bijvoorbeeld bij een vliegende libel heb je meestal
                          niet voldoende tijd om volledig op A te werken.

Groetjes
                          Marc

Comment

Re: abdijeend+update

Bij mij staat de A voor diafragma, S voor sluitertijd, M voor manual, P voor Program mode.

Maar ik verkies momenteel de manual mode. m.a.s.p.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Re: abdijeend+update

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                              Bij mij staat de A voor diafragma, S voor sluitertijd, M voor manual, P voor Program mode.

Maar ik verkies momenteel de manual mode. m.a.s.p.

Vriendelijke groet, jessey
                              Niet bij sitlgestaan dat TS met nikon werkt...
                              Sorry Bouk en bedankt Jessey.

Groetjes
                              Marc

Comment

Working...
                              X