Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In "Peyrolles-bos" + up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In "Peyrolles-bos" + up

Spijtig genoeg is het Hallerbos te ver weg...

Histogram (dan maar toch zelf ) bijgewerkt.

Last edited by marie-anne; 11 april 2014, 14:07.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Re: In "Peyrolles-bos"

Erg mooi compo lijkt wel of de achterste een spiegeling is, om de achterste ook de indruk te geven van spiegeling kun je misschien proberen die kleur wat te temperen en vager maken. Is maar een suggestie. Want zoals ze er nu bij staat is het al erg mooi.

Comment

Heel erg mooi hoor ! Op smartphone lijkt het me wel of het geheel iets opgelicht mag worden. Ik ga zowiezo nog eens op pc kijken
      Mvg john
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Mooie kleuren, compo enz....maar wanneer ik naar het histogram kijk (ik ben nochtans niet zo'n histogram peeper) en je zowel links als rechts wat bijtrekt, bekom je meer naturelle kleuren, en valt ook meer op hoe de zon schijnt op de bloem. Wil je echter je echter het donkere behouden, dan is dat natuurlijk altijd je volste recht.
        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
          Heel erg mooi hoor ! Op smartphone lijkt het me wel of het geheel iets opgelicht mag worden. Ik ga zowiezo nog eens op pc kijken
          Mvg john
          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Mooie kleuren, compo enz....maar wanneer ik naar het histogram kijk (ik ben nochtans niet zo'n histogram peeper) en je zowel links als rechts wat bijtrekt, bekom je meer naturelle kleuren, en valt ook meer op hoe de zon schijnt op de bloem. Wil je echter je echter het donkere behouden, dan is dat natuurlijk altijd je volste recht.
          Groetjes
          Ik heb het boeltje wat willen oplichten maar dan waren de kleuren wat te fel naar mijn zin.
          Iemand die zich geroepen voelt om deze foto eens onder handen te nemen (zonder dat de hooglichten te fel worden) mag het altijd laten zien hoor.
          Ik kan er alleen maar uit leren...
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

Comment

Groetjes
            Download jij die afbeelding dan om het histogram te bekijken of mis ik iets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              Ik heb het boeltje wat willen oplichten maar dan waren de kleuren wat te fel naar mijn zin.
              Iemand die zich geroepen voelt om deze foto eens onder handen te nemen (zonder dat de hooglichten te fel worden) mag het altijd laten zien hoor.
              Ik kan er alleen maar uit leren...
              Marie-Anne, niet te bescheiden, een histogram in orde brengen dat kan jij als de beste.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Allez vooruit dan! Heb het zelf maar gedaan. Beter ?
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

Comment

Zeker! De belichting komt hier prima tot zijn recht!
                  vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Persoonlijk vind ik de up beter. Een mooier, frisser beeld. Goed gedaan !!

( zoals Djivan al aanhaalde weet jij precies hoe de situatie ter plekke was, het kan dus zijn dat het donker in dat bos was. Als jij deze registratie wilde weergeven moet jij daar voor kiezen )

Mvg John
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk bericht
                      Download jij die afbeelding dan om het histogram te bekijken of mis ik iets?
                      Je hoeft de foto niet echt de downloaden. Ik klik op de foto rechts, en vervolgens afbeelding kopiëren.
                      Dan in PS : bestand - nieuw - plakken.
                      En de betreffende foto staat in PS, waar je histogram ed. kunt nazien.
                      Groetjes

Comment

Ik zie aan je up dat je heel waarschijnlijk weer specifiek de 'soft' toer (qua kleuren toch) opgaat net zoals bij sommige van je vorige foto's maar dan voor de scherpte.
                        Misschien is het wel beter dan een klein woordje uitleg te plaatsen bij een foto zodat iedereen duidelijk je bedoeling snapt.
                        Nu had ik weer niet aan het softe van de kleuren gedacht, en ik zie het in je up waar je enkel de rechtse schuiver tot tegen de berg hebt getrokken, zonder aan de linkse te raken.
                        Ik had iets heel anders voor ogen, maar voor het softe kan ik je niet verder helpen. Vergeet dus maar wat ik eerder geschreven heb .
                        Groetjes

Comment

Ik zie aan je up dat je heel waarschijnlijk weer specifiek de 'soft' toer (qua kleuren toch) opgaat net zoals bij sommige van je vorige foto's maar dan voor de scherpte.
                          Misschien is het wel beter dan een klein woordje uitleg te plaatsen bij een foto zodat iedereen duidelijk je bedoeling snapt.
                          Nu had ik weer niet aan het softe van de kleuren gedacht, en ik zie het in je up waar je enkel de rechtse schuiver tot tegen de berg hebt getrokken, zonder aan de linkse te raken.
                          Ik had iets heel anders voor ogen, maar voor het softe kan ik je niet verder helpen. Vergeet dus maar wat ik eerder geschreven heb .
                          Groetjes
                          Toon het maar eens hoor Djivan, wat jij voor ogen had. Toen ik aan de linkse ging trekken, was het naar mijn idee ietske teveel van het goede.
                          Maar smaken verschillen, gelukkig maar... (zoals Eddy007 het zegt)
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

Comment

Working...
                          X