Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de HDR testje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de HDR testje.

    Bij deze hoop ik dat deze op de juiste plek staat; maar aangezien het beginnend is hoop ik van wel.

    Dit is mijn 2de HDR probeersel, laten we maar zeggen.


  • #2
    Re: 2de HDR testje.

    De centrale torens storen me in dhr, is er iets misgelopen?
    Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet in van een dergelijke foto in hdr, maar gelukkig verschillen meningen

    Comment


    • #3
      Re: 2de HDR testje.

      Een testje is dit inderdaad, de foto is te klein gepost om hierop een goede beoordeling te krijgen

      Comment


      • #4
        Re: 2de HDR testje.

        Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
        De centrale torens storen me in dhr, is er iets misgelopen?
        Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet in van een dergelijke foto in hdr, maar gelukkig verschillen meningen
        Wat stoort je aan die torens ? De foto's zijn genomen op statief.

        En persoonlijk zie ik wel graag eens een HDR, niet contstant maar af en toe. En ik wou er nog eens eentje proberen. En persoonlijk vind ik hem best wel leuk. (Anders had ik deze hier gewoon niet gepost).

        Comment


        • #5
          Re: 2de HDR testje.

          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Een testje is dit inderdaad, de foto is te klein gepost om hierop een goede beoordeling te krijgen
          Toen ik hier vroeger foto's poste, werd ik langs vele kanten verteld dat mijn foto's steeds te groot waren. Nu ik ze kleiner plaats en gewoon groter één muisklik away zijn. T'ja ik weet het niet hoor waar ik goed mee doe dan!

          Comment


          • #6
            Re: 2de HDR testje.

            Voica, je foto is 500 pix breed.
            Dat is echt niet genoeg om er fatsoenlijk op te reageren hoor. Sorry
            Je mag tot 1024 pix gaan, dus er kan gerust nog eentje bij hé...
            Als je klikt op de foto blijft de grootte hetzelfde hier
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: 2de HDR testje.

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              Voica, je foto is 500 pix breed.
              Dat is echt niet genoeg om er fatsoenlijk op te reageren hoor. Sorry
              Je mag tot 1024 pix gaan, dus er kan gerust nog eentje bij hé...
              Als je klikt op de foto blijft de grootte hetzelfde hier
              Iemand die me kan vertellen hoe ik de grootte aanpas , ik werk nu met Flickr sinds kort.

              Omdat via Photobucket mijn foto's hier altijd veel te groot waren.

              Comment


              • #8
                Re: 2de HDR testje.

                Voor je de foto upload kan je hem best resizen naar 1024 pix probeer BD sizer 3.3.3 eens te downloaden en gewoon uploaden via Photobucket ik werk zo al jaren en geen enkel probleem .

                Je foto is niet scherp

                Tips HDR Camera settings

                ...

                1: Statief altijd voor een goed resultaat

                2: Zet uw toestel op Diafragma voorkeur AV of A

                3: ISO 100 of lager als dat mogelijk is zo vermijd je ruis

                4: Zet uw toestel op AEB Auto Exposure Bracketing stel deze in op +/-2 EV voor het beste effect of hoger +/- 3 EV voor buiten zijn 3 foto's meestal voldoende voor binnen ga je best naar een AEB reeks van 5 of 7 foto's

                5: Gebruik nooit een flash !!!

                6: Stel uw toestel in op Continu shooting H of normaal

                7: Klap je spiegels op dus Live view , tegen trillingen

                8: Gebruik een draadontspanner of als je er geen hebt de zelfontspanner 10” dan ben je zeker dat je toestel stilstaat

                9: One shot dit word meestal gebruikt voor onderwerpen zonder beweging

                10: Blijf altijd bij je zelfde diafragma keuze tijdens de AEB reeks . Je diafragma keuze liefst zo groot mogelijk dit hangt natuurlijk af van de hoeveelheid scherptediepte je zelf wil

                11: Werk als je kan in RAW ik zelf gebruik altijd RAW +L

                12: Zet de ruisreductie van je toestel aan hoe minder ruis hoe beter je kan bewerken nadien

                13: Als je een IS of VR (beeldstabilisator) op je lens hebt zet je die af dit komt de kwaliteit van je foto ten goede

                14: Gebruik van zonnekap altijd het blijf nog altijd gewone fotografie

                15: Diafragma keuzen tussen de F8 en F16 max
                Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                Comment


                • #9
                  Re: 2de HDR testje.

                  In de url van de foto staat ergens een cijfer met w voor: het enige dat je bij deze kan proberen is van dat getal 1024 maken .
                  bekijk eerst wat je aangepast hebt, kwaliteitsverlies kan dan wel .

                  PJB schrijft wel netjes wat je beste doet om een betere foto te krijgen hier .
                  mvg Bruno D.G.
                  Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2de HDR testje.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                    Voor je de foto upload kan je hem best resizen naar 1024 pix probeer BD sizer 3.3.3 eens te downloaden en gewoon uploaden via Photobucket ik werk zo al jaren en geen enkel probleem .

                    Je foto is niet scherp

                    Tips HDR Camera settings

                    ...

                    1: Statief altijd voor een goed resultaat

                    2: Zet uw toestel op Diafragma voorkeur AV of A

                    3: ISO 100 of lager als dat mogelijk is zo vermijd je ruis

                    4: Zet uw toestel op AEB Auto Exposure Bracketing stel deze in op +/-2 EV voor het beste effect of hoger +/- 3 EV voor buiten zijn 3 foto's meestal voldoende voor binnen ga je best naar een AEB reeks van 5 of 7 foto's

                    5: Gebruik nooit een flash !!!

                    6: Stel uw toestel in op Continu shooting H of normaal

                    7: Klap je spiegels op dus Live view , tegen trillingen

                    8: Gebruik een draadontspanner of als je er geen hebt de zelfontspanner 10” dan ben je zeker dat je toestel stilstaat

                    9: One shot dit word meestal gebruikt voor onderwerpen zonder beweging

                    10: Blijf altijd bij je zelfde diafragma keuze tijdens de AEB reeks . Je diafragma keuze liefst zo groot mogelijk dit hangt natuurlijk af van de hoeveelheid scherptediepte je zelf wil

                    11: Werk als je kan in RAW ik zelf gebruik altijd RAW +L

                    12: Zet de ruisreductie van je toestel aan hoe minder ruis hoe beter je kan bewerken nadien

                    13: Als je een IS of VR (beeldstabilisator) op je lens hebt zet je die af dit komt de kwaliteit van je foto ten goede

                    14: Gebruik van zonnekap altijd het blijf nog altijd gewone fotografie

                    15: Diafragma keuzen tussen de F8 en F16 max
                    Dank je wel ! Zeer nuttig !!

                    K'ga het afdrukken en de volgende keer mee nemen zodat ik het nog beter kan toepassen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2de HDR testje.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                      In de url van de foto staat ergens een cijfer met w voor: het enige dat je bij deze kan proberen is van dat getal 1024 maken .
                      bekijk eerst wat je aangepast hebt, kwaliteitsverlies kan dan wel .

                      PJB schrijft wel netjes wat je beste doet om een betere foto te krijgen hier .
                      Dat zal ik eens bekijken ! Goed bij een volgende poging.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2de HDR testje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door voica Bekijk bericht
                        Dank je wel ! Zeer nuttig !!

                        K'ga het afdrukken en de volgende keer mee nemen zodat ik het nog beter kan toepassen.
                        Dit zijn maar settings he bekijk deze site maar eens van Klaus Hermann mijn grote voorbeeld .
                        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2de HDR testje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                          Dit zijn maar settings he bekijk deze site maar eens van Klaus Hermann mijn grote voorbeeld .
                          Wow !! Knap! K'heb de link bij mijn favo's gezet. Thanks.

                          Comment

                          Working...
                          X