Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lente!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lente!




    Moderator Note: Beste Liesbeth, wanneer een eerste post niet lukt zouden wij het appreciëren dat u geen tweede post aanmaakt om dezelfde foto te posten.
    Als u hulp nodig heeft, bij eender welk probleem, klik dan op het zwarte driehoekje in de grijze balk onderaan uw post. Daarmee verstuurd u een email naar alle moderatoren en zullen wij u zo snel mogelijk verder helpen.
    Dank voor uw begrip.
    Last edited by Red Falcon; 9 april 2014, 16:12.

  • #2
    Re: Lente!

    Overbelicht, zie histogram.
    Uitgebrande delen.
    In de oren gesneden.
    Ik zou eens herbeginnen met betere lichtomstandigheden.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Lente!

      Inderdaad, ik deel bovenstaande mening. Totaal overbelicht

      Comment


      • #4
        Re: Lente!

        Ja, alle begin is moeilijk, Eddy heeft al weergegeven wat er mis is, dus zit er niets anders op om opnieuw ter plekke te gaan en opnieuw te proberen, ik zie dat je een Nikon liefhebster bent. Misschien even uw exif plaatsen dan kunnen we je nog beter helpen. Zeg ook hoe je een foto neemt, kies je de sluiter, diafragma of doe je het manueel. Niets mis mee hoor! Is ook voornaam om je verder te kunnen helpen.

        Comment


        • #5
          Re: Lente!

          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Ja, alle begin is moeilijk, Eddy heeft al weergegeven wat er mis is, dus zit er niets anders op om opnieuw ter plekke te gaan en opnieuw te proberen, ik zie dat je een Nikon liefhebster bent. Misschien even uw exif plaatsen dan kunnen we je nog beter helpen. Zeg ook hoe je een foto neemt, kies je de sluiter, diafragma of doe je het manueel. Niets mis mee hoor! Is ook voornaam om je verder te kunnen helpen.
          Bedankt voor de feedback. Alle begin blijkt inderdaad moeilijk...
          Ik werk met een Nikon D3200 en ik verkies te werken in de diafragma stand.
          82mm
          1/200 s
          f/4
          iso 200

          Alle feedback is welkom! En dan proberen we daarmee aan de slag te gaan

          Comment


          • #6
            Re: Lente!

            Bedankt in ieder geval!

            Comment


            • #7
              Re: Lente!

              Verrassende normaal gezien zou je met een diafragma 4. Iso200 en fel licht een heel hoge sluitertijd moeten krijgen.
              Bij mijn D5000 gaat ie tot 800, de d7000 tot 600.
              Vermoed dat je niet lager kunt dan een iso 200. De D5000 doet dat ook niet. Elk camera past de gegevens anders aan en nadien wordt het spelen met de stops, om de overbelichting tegen te gaan. Vermoed dat je daar ging staan waar je camera tilt begon te slaan. Dus de gegevens niet meer correct kon berekenen. Probeer nog, eens en ga overal eens staan met liefst de zo'n niet in je lens.

              Comment

              Working...
              X