Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Compositie is ok.
Je kan wel nog een verticale perspectiefcorrectie doen (de foto staat naar binnen).
Er zijn ook redelijk veel vlekken in de lucht.
mvg,
Eddy
Maar, en neem me niet kwalijk, wat heeft nu een compositie oefening te maken met een z/w omzetting. Als ik aan iemand vraag om een compositie oefening dat benadruk ik dat er geen omzetting (hoeft)mag (te) zijn. Nu hebben de kijkers dus twee beoordelingen, want door de slordige omzetting zijn wij ook geneigd om dit te beoordelen, en das jammer hoor. Het is niet slecht bedoeld, maar denk er even over na.
Zoals Eddy al even aangaf, de foto valt achterover, en tenzij dit is aangegeven in je verhaal eventueel dat het bewust gedaan is om een bepaalde reden, zou ik het misschien kunnen begrijpen. Hier dus niet. Als je oefent met een compositie dan is een uitsnede uit de boze, dus niet toegestaan Je verbloemt je oorspronkelijke compositie namelijk, en dat geeft een vertekend beeld voor je docent(ga er vanuit dat je hem moet inleveren?).
Alles wat geen toegevoegde waarde heeft in een compositie vermijden, dus je hebt gesneden om iets weg te laten. Laag standpunt is
Het is inderdaad een (zeer) lichte uitsnede, maar de foto is oorspronkelijk in z/w genomen (trouwens alle foto's die ik publiceer). Dat croppen en z/w not done waren, was ik me niet van bewust (en ook geen vereiste van de docent), maar ik versta je punt wel. Persoonlijk vind ik wel dat ik wat te ver ben gegaan in de uitbranding.
Wat betreft de vlek aan de dakrand, vrees ik voor een probleem aan de sensor...
En ja, reeds ingeleverd en commentaar gekregen, maar ik hou ook van jullie feedback
Het is inderdaad een (zeer) lichte uitsnede, maar de foto is oorspronkelijk in z/w genomen (trouwens alle foto's die ik publiceer). Dat croppen en z/w not done waren, was ik me niet van bewust (en ook geen vereiste van de docent), maar ik versta je punt wel. Persoonlijk vind ik wel dat ik wat te ver ben gegaan in de uitbranding.
Wat betreft de vlek aan de dakrand, vrees ik voor een probleem aan de sensor...
En ja, reeds ingeleverd en commentaar gekregen, maar ik hou ook van jullie feedback
Ok, ik begrijp e.e.a. wel en als je even van tevoren had aangegeven dat het een jpeg monochrome opname was, dan was dit duidelijk geweest. maar die moet je achteraf ook nog een beetje bijwerken.
Ik heb alleen beoordeeld op de compositie omdat dit ook de vraag was. Maar ik hoop dat je begrijpt dat een beoordeling van een compositie zonder uitsnede behoort Succes met de opleiding
inderdaad een leuk standpunt.
Ook ik zou die schuinstand aanpakken.
Linksbovenaan eventjes naar links trekken, en dat 'probleem' is grotendeels opgelost.
Aan allen: reuzebedankt voor de feedback! Ik zet deze foto's er niet op om lovende kritieken te krijgen (misschien leuk, maar heb ik weinig aan). Jullie bijsturingen kan ik echt waarderen.
Comment