Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The alley

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The alley

Men eerste poging tot nachtfotografie!

Re: The alley

Mooi en sfeervol.
    Voor mijn smaak mag er beneden wat af en boven wat bij.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Uw eerste poging smaakt me wel.

Comment

Jep.. mooi hoor!
        Grt erik

Comment

Niks poging hoor, goed gelukt zou ik zo zeggen.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

Thx all voor de comments!

@eddy, ik heb er bewust voor gekozen om de tripod laag tegen de grond te zetten zodat ik veel voorgrond heb van de weg en weinig lucht bovenaan. Zodat ik zoveel mogelijk weg in het donker heb tot de eerste lichtpaal ofzoiets if that makes sense... ^^

Comment

Het lage stanpunt kan ik mij in vinden, maar de lijnen van het pad uit de hoeken laten vertrekken maakt het beeld sterker, dan wordt je nog meer de foto ingetrokken.

Comment

goeie nachtfoto
                maar ik zou ook er een vierkantje van maken (vertrekkende uit de LO hoek)
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ja, als eerste poging zeker geslaagd! Ik had idd. ook graag ietsje meet 'lucht' gezien.

IZ.
                  For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Maar waarom z/w bij je eerste poging? Nu kun je de kleurtechniek niet beoordelen wat toch belangrijk is bij avondfotografie
                    Ik denk, maar dat is persoonlijk hoor, dat je belichtingstijd iets langer mocht. Je hoeft niet bang te zijn dat je lichtbronnen dan overbelicht geraken, want dat kun je compenseren door te diafragmeren(groter F-getal, lensopening kleiner maken).
                    Je krijgt dan ook wat meer omgevingsbelichting met mooiere lucht. Dus denk ik dat dit de redenen is van de omzetting naar z/w, klopt?

Comment

Yep de lijnen vanuit de hoeken laten vertrekken is waar maar dat valt niet deftig te corrigeren zonder hard te croppen. Daar had ik moeten aan denken tijdens het nemen van de foto.
                      De foto was gewoon niet mooi in kleur en veel beter zwart wit. Zit voor de rest geen andere reden achter. Mooiere lucht kan niet echt want die ziet gewoon zwart

Comment

Working...
                      X