Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht en donker-sfeer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Licht en donker-sfeer

Notre Dame de Marceille in Limoux.
    Tips voor anders en beter? Merci alvast!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Re: Licht en donker-sfeer

Mooi beeld en goed scherp!
    grt erik

Comment

Mooi beeld, héél sfeervol.
      Links zou ik iets croppen of die zaken tegen de rand wegtoveren.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

Rechts vertekend je schilderij M-A, wel jammer of hing dat zo krom daar aan de muur, kan ook Voor de rest alles geschreven en ik vind het ook een leuk beeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
          Rechts vertekend je schilderij M-A, wel jammer of hing dat zo krom daar aan de muur, kan ook Voor de rest alles geschreven en ik vind het ook een leuk beeld
          Kaders zijn krom. Zien maar eens links naar het verste kader. Links zou ik ook iets croppen AM. Wel een warm beeld met die verlichting van een plaats waar het meestal killig is. Kleur en scherpte is

Gr, Daniel.

Comment

Mooie warme kleuren.
            Volgens mij zijn de schilderijen allemaal een beetje krom, ligt volgens mij niet aan vertekening?
            Groetjes,
            Dominic

Comment

heel mooi en dan vooral die kleuren.
              heb je er ook naar de andere kant geschoten..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

[QUOTE=zibro;4107587
                Volgens mij zijn de schilderijen allemaal een beetje krom, ligt volgens mij niet aan vertekening?[/QUOTE]

Inderdaad, niets wat daar aan de muur hangt, is nog "regel-recht".
                Jaren geleden was dat een donkere, vochtige plaats. Na de restauratiewerken is het wat gebeterd.

Maar misschien zit er nog een ietse pietsie vertekening in. Heb met DXO het boeltje een beetje gefatsoeneerd maar misschien niet goed genoeg.

Bedankt alvast voor de leuke commentaren.

@Bouk, nee. Niet van de andere kant. Het licht zat niet goed. Dat is voor een andere keer
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Kaders zijn krom. Zien maar eens links naar het verste kader. Links zou ik ook iets croppen AM. Wel een warm beeld met die verlichting van een plaats waar het meestal killig is. Kleur en scherpte is

Gr, Daniel.
                  Nee hoor Daniel, tenzij jij daar in de kerk bent geweest, maar rechts heeft het te maken met vertekening van je lens, of het nu veel is of niet, dat is de discussie niet Maar er is lensvertekening zichtbaar. De muur rechts staat bol en de muur links staat hol..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                    Nee hoor Daniel, tenzij jij daar in de kerk bent geweest, maar rechts heeft het te maken met vertekening van je lens, of het nu veel is of niet, dat is de discussie niet Maar er is lensvertekening zichtbaar. De muur rechts staat bol en de muur links staat hol..
                    Kan wel zijn Mark ook niet te zien met welke lens dit genomen is want er is geen exif te zien. Zelf let ik meestal daar niet op want ben daar niet zo goed in thuis maar heb de foto eens opengedaan in PS en vergroot naar 200% en 14 horizontale lijnen en 10 verticale lijnen over bepaalde punten geplaatst en niets staat er waterpas in deze foto. Of dit nu aan de lens kan liggen kan ik niet over oordelen maar denk eerder dat deze kerk of kapel in 1862 gebouwd is zonder rekening te houden met een waterpas of hadden ze dit toen nog niet. Denk zelfs dat het niet mogelijk is om op deze foto met uitzondering van de twee muurpilaren tussen de schilderijen die toch recht staan nog iets aan een vertekening te doen om iets recht te krijgen.

Ben wel blij met je reactie want heb hier weer wat bijgeleerd hoe een foto kan bekeken en beoordeeld worden en hoe een lensvertekening zichtbaar wordt wanneer er binnen een foto gemaakt is. Blijft toch nog een mooie foto.

PS: Ik wil hier de foto of reactie niet veroordelen maar uit leren en dat is voor mij een stapje vooruit.

Gr, Daniel.
                    Last edited by Felix69; 5 april 2014, 19:57.

Comment

Lensvertekening of niet, het doet je foto in elk geval geen kwaad. ik vind dat je de sfeer prima hebt weergegeven
                      grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                        Kan wel zijn Mark ook niet te zien met welke lens dit genomen is want er is geen exif te zien. Zelf let ik meestal daar niet op want ben daar niet zo goed in thuis maar heb de foto eens opengedaan in PS en vergroot naar 200% en 14 horizontale lijnen en 10 verticale lijnen over bepaalde punten geplaatst en niets staat er waterpas in deze foto. Of dit nu aan de lens kan liggen kan ik niet over oordelen maar denk eerder dat deze kerk of kapel in 1862 gebouwd is zonder rekening te houden met een waterpas of hadden ze dit toen nog niet. Denk zelfs dat het niet mogelijk is om op deze foto met uitzondering van de twee muurpilaren tussen de schilderijen die toch recht staan nog iets aan een vertekening te doen om iets recht te krijgen.

Ben wel blij met je reactie want heb hier weer wat bijgeleerd hoe een foto kan bekeken en beoordeeld worden en hoe een lensvertekening zichtbaar wordt wanneer er binnen een foto gemaakt is. Blijft toch nog een mooie foto.

PS: Ik wil hier de foto of reactie niet veroordelen maar uit leren en dat is voor mij een stapje vooruit.

Gr, Daniel.
                        ha dat is helemaal juist. Leren : daar kom ik hier voor.

PS : er is al sprake van de kerk in 1137...
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

Comment

Heerlijk sfeervol beeld!
                          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Working...
                          X