Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussendoor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tussendoor

beeld 2 aanpassing: scherpte in kind gebracht

37mm
    f5.6
    1/60
    iso400

Opbouwende kritiek altijd welkom... ;-)

Last edited by uni©orn; 4 april 2014, 22:56.

Re: tussendoor

Ik heb de indruk dat het kindje niet zo scherp is. Maar wel een leuke compo
    grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
      grt. Ria
      Volg hier aangaande de scherpte.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
        grt. Ria
        Kind verscherpt. Beter zo?! Merci voor jullie feedback!

Comment

Bij een verkeerde focus is het haast onmogelijk om in Photoshop nog iets te doen. Het lijkt namelijk niet meer natuurlijk. Weet je nog op welke plek je je focus punt had en met welk diafragma je fotografeerde?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoyceW Bekijk bericht
            Bij een verkeerde focus is het haast onmogelijk om in Photoshop nog iets te doen. Het lijkt namelijk niet meer natuurlijk. Weet je nog op welke plek je je focus punt had en met welk diafragma je fotografeerde?
            focuspunt weet ik niet meer, ging te snel. Mijn zoontje is nogal een hevig manneke... ;-)

Aangezien de 2 bomen wel scherp staan zal mijn focuspunt daar wel gelegen hebben, vermoed ik. Diafragma was f5.6

Comment

welk diafragma je fotografeerde?
              Stond onder de foto en in de exif
              Zolang het geen bewegingsonscherpte is, is er veel te redden. Zeker hier, omdat je focuspunten op horizontale lijn liggen en niet in een dof(scherptediepte) zijn verwerkt. In je bewerkingsprogramma het manneke alleen accentueren en naverscherpen. Blijf steeds werken in het origineel, want ik zie dat velen in een verkleining gaan werken wat natuurlijk kwaliteitsverlies met zich meebrengt, succes Welkom op dit forum
              Last edited by Guest4; 5 april 2014, 13:54.

Comment

wat ik heb gedaan met foto 2 is hetvolgende:

- in lightroom een radiaalfilter op het manneke gezet, daarna wat extra opgescherpt + opkomende ruis licht onderdrukt zodat het gezicht niet uitbreekt.
                - daarna verkleind naar 900px hoog (werd me eerder aangeraden) + in photoshop 1 keertje filter/verscherpen om het verkleinde beeld terug op te scherpen (werd me in het verleden ook aangeraden).

Is beeldje 2 goed genoeg? Of moet ik toch nog bepaalde handelingen uitvoeren? Ik vind hem zelf wel goed (wel aan gefoefeld, maar breekt niet uit en staat volgens mij toch mooi scherp nu).

Merci voor de feedback,
                Groeten,
                Bart

Comment

een 60ste met een F5.6 en een bewegelijke kleine....moeilijk scherp te krijgen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    een 60ste met een F5.6 en een bewegelijke kleine....moeilijk scherp te krijgen.
                    grt,bouk.
                    thx, goede tip om in het vervolg rekening mee te houden!

Comment

Diafragma kan wel wat wijder zodat je de sluitertijd omhoog kan gooien. Ik kom nooit onder de 1/125 bij bewegende voorwerpen en dat gaat omhoog als de 70-200 erop zit.

Comment

Diafragma kan wel wat wijder zodat je de sluitertijd omhoog kan gooien. Ik kom nooit onder de 1/125 bij bewegende voorwerpen en dat gaat omhoog als de 70-200 erop zit.
                        thx Joyce, ik begin stilaan te snappen hoe en wat de technische termen allemaal inhouden. Maar om het in het veld al meteen correct toe te passen, is nog iets anders. Deze tips helpen me dus heel hard... ;-)

Comment

Diafragma kan wel wat wijder ........
                          nog wijder...?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

4.0 kan ook makkelijk.

Comment

37 mm bp. 1/60 belichting en 5.6: Hiermee maak je haarscherpe foto's. Het kind staat stil tussen de bomen, je volgt het hier niet in de beweging. Het enige waarom je het objectief verder zou open gooien is om je achtergond te scheiden van je object Ik maak met mijn 70-200 lang objectief op 70 mm uit de hand scherpe foto's op 1/60. Hier met 37 mm bp kun je makkelijk met 1/30 scherpe foto's maken uit de hand.

Comment

Working...
                              X