Om eerlijk te zijn ind ik het licht nogal hard. Ik vermoed dat je hier een doorflitsparaplu gebruikte, om deze reden gebruik ik tegenwoordig softboxen bij gezins en kinder fotografie.
Natuurlijk licht is uiteraard het mooiste, maar niet altijd en overal aanwezig. Let ook op bij het afsnijden van de voetjes (een afwijking dat ik ook heb ). Mijn voorkeur gaat ook uit naar de eerste, bij de 2e vind ik de beer wat overbodig.
Oorspronkelijk geplaatst door bvphotographyBekijk bericht
Om eerlijk te zijn ind ik het licht nogal hard. Ik vermoed dat je hier een doorflitsparaplu gebruikte, om deze reden gebruik ik tegenwoordig softboxen bij gezins en kinder fotografie.
Natuurlijk licht is uiteraard het mooiste, maar niet altijd en overal aanwezig. Let ook op bij het afsnijden van de voetjes (een afwijking dat ik ook heb ). Mijn voorkeur gaat ook uit naar de eerste, bij de 2e vind ik de beer wat overbodig.
Hallokidoki, het enige licht voor deze foto's is gebruikt is het zonlicht dat door het wolkendek en een groot schuifraam gefilterd werd
Dan heb ik het hier bij het foute eind, ik ging verder op het licht in het ogen van het eerste kindje en het licht op de beer op de eerste foto.
Het licht op de beer valt hard bij de eerste, mss eens proberen met de hooglichten te spelen.
Oorspronkelijk geplaatst door bvphotographyBekijk bericht
Dan heb ik het hier bij het foute eind, ik ging verder op het licht in het ogen van het eerste kindje en het licht op de beer op de eerste foto.
Het licht op de beer valt hard bij de eerste, mss eens proberen met de hooglichten te spelen.
ik begrijp wat je bedoeld (das al veel) nu nog uitvogelen hoe dat werkt met die hooglichten
bedankt voor de tips!
Dat is inderdaad beter Je ziet ook meteen dat er meer detail terug komt.
Vele onderschatten kinderfotografie, ze moeten stil zitten, het moet soms snel gaan en alles moet kloppen
Ga er vanuit dat de tweede dus een update is. Er zit nu wel een blauwe schijn in de beer. Je hooglicht komt van links(in de foto). 3e vind ik een leuke foto hoor
Comment