![](https://dl.dropboxusercontent.com/u/12280595/A%27pen-8.jpg)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Felix pakhuis - Verticale pano
Collapse
X
-
-
Re: Felix pakhuis - Verticale pano
Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk berichtToffe foto, het kijkt wel ook letterlijk een pakhuis vind ik. Deze geeft me de indruk dat als je erdoorheen gaat, je ook letterlijk gevangen wordt.Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Comment
-
Waarom de F18, als ik vragen mag? Dat lijkt me onnodig hoog, of mis ik iets? Zelf kies ik er nooit voor om dergelijke diafragmawaarden te gebruiken, tenzij ik bewust mijn sluitertijd traag genoeg wil krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk berichtWaarom de F18, als ik vragen mag? Dat lijkt me onnodig hoog, of mis ik iets? Zelf kies ik er nooit voor om dergelijke diafragmawaarden te gebruiken, tenzij ik bewust mijn sluitertijd traag genoeg wil krijgen.Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtWat krijg je door een lange(re) sluitertijd en een klein(er) diafragma? ..........Juist, daarom.
Een tikkeltje sarcastisch wil ik je toch even een poging doen: bewegingsonscherpte, wazigheid van bewegende elementen, stervorming van lichten, grotere scherptediepte, diffractie. Dat zijn enkele dingen waar ik aan denk bij een groter diafragmawaarde.
Maar, als grotere scherptediepte je doel is, dan zit je met F11-F14 al meer dan veilig met een 16mm, volgens mijn bescheiden mening. Dan zit je dichter bij de sweet spot van je camera (qua scherpt) en vermijd je bewegingsonscherpte omdat je een kortere sluitertijd kunt nemen. Beweging wazig maken in dit beeld is niet van toepassing, dus tenzij je met F11 niet hetzelfde kunt bereiken als met F18, zie ik geen reden waarom je zo hoog zou gaan.
Ik ben benieuwd naar uw redenering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk berichtKun je even van die vaagheid afstappen en een concreet antwoord geven? Mocht ik het antwoord weten, dan zou ik de vraag niet gesteld hebben. Antwoorden met een vraag helpt me dus niet vooruit.
Een tikkeltje sarcastisch wil ik je toch even een poging doen: bewegingsonscherpte, wazigheid van bewegende elementen, stervorming van lichten, grotere scherptediepte, diffractie. Dat zijn enkele dingen waar ik aan denk bij een groter diafragmawaarde.
Maar, als grotere scherptediepte je doel is, dan zit je met F11-F14 al meer dan veilig met een 16mm, volgens mijn bescheiden mening. Dan zit je dichter bij de sweet spot van je camera (qua scherpt) en vermijd je bewegingsonscherpte omdat je een kortere sluitertijd kunt nemen. Beweging wazig maken in dit beeld is niet van toepassing, dus tenzij je met F11 niet hetzelfde kunt bereiken als met F18, zie ik geen reden waarom je zo hoog zou gaan.
Ik ben benieuwd naar uw redenering.Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtHeb hier niets aan toe te voegen. Als ik uw redenering lees ben ik in de fout gegaan. Dus slechte instelling.
Comment
Comment