Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]


    Welkom!
    Museumboerderij 'Den Tip' is een oude T-boerderij , gebouwd op een terp, stammend uit 1734. De boerderij bevindt zich nog steeds in zeer originele staat. Het is een van de weinige boerderijen die over een waterzolder beschikt, noodzakelijk omdat er vroeger in de Betuwe geen dijken langs de rivieren waren.

    Vanaf het moment dat u de boerderij betreedt ruikt u nog het boerenleven van weleer en in de keuken herleeft de sfeer van soberheid en eenvoud. In de koele kelder worden nog etenswaren bewaard in spekkuip , Keulse potten en weckflessen. In het zeer originele bakhuis komt de geur van verse appelflappen u tegemoet, gebakken in de op hout gestookte oven.

    'Den Tip' is een prachtige oude boerderij. Bezoekers kunnen kennis maken met de rijke geschiedenis van de boerderij en de omgeving. Vrijwilligers verzorgen met alle liefde een rondleiding voor u!


    Voor meer info
    Last edited by jessey; 19 maart 2014, 09:23.

  • #2
    Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

    Een boerderie in een te krap jasje.

    Het perspektief werkt ook niet mee in deze compositie, waardoor het niet lekker kijkt.

    Comment


    • #3
      Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

      Helemaal mee eens maar deze boerderij is uit de 1700 en staat ook nog eens op een terp. Zie voor meer info de post van gisteren.

      Vriendelijke groet, jessey

      Comment


      • #4
        Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

        En nu geef je de oudheid en de terp de schuld, dat je er geen beter beeld van hebt kunnen trekken?

        Comment


        • #5
          Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          En nu geef je de oudheid en de terp de schuld, dat je er geen beter beeld van hebt kunnen trekken?
          Nee dat niet ik heb voor u nogmaals even de info link en het verhaaltje geplaatst misschien vind u de boerderij wel de moeite waard om hem zelf eens te bezoeken , en een betere foto te trekken dan ik gedaan heb.
          Last edited by jessey; 19 maart 2014, 09:28.

          Comment


          • #6
            Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

            In2lapland, hoe kan ik deze foto dan beter recht trekken volgens u want mijn camera stond wel waterpas.

            Comment


            • #7
              Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

              Ik heb nergens het gehad over het rechtzetten van het beeld, dat stoort mij nog niet zo eens. Het gaat er meer om hoe de voorgrond in beeld hebt gebracht, want dat breekt het perspektief het meeste op.

              Je had aan de overkant van de straat een plekje moeten zoeken van waaruit een evenredig beeld genomen had kunnen worden met iets meer ruimte....

              Comment


              • #8
                Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                Ik heb nergens het gehad over het rechtzetten van het beeld, dat stoort mij nog niet zo eens. Het gaat er meer om hoe de voorgrond in beeld hebt gebracht, want dat breekt het perspektief het meeste op.

                Je had aan de overkant van de straat een plekje moeten zoeken van waaruit een evenredig beeld genomen had kunnen worden met iets meer ruimte....
                Je hebt het ook niet over rechtzetten gehad, maar ik dacht misschien kan je me daar een tip in geven.
                Want daar ben ik nog niet goed genoeg in om zoiets te corrigeren. en dat wil ik wel erg graag leren.
                vandaar de vraag eigenlijk.

                Ik ga de tip zeker wel meenemen voor de volgende keer. er iets verder vanaf staan.

                Comment


                • #9
                  Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

                  DXO ViewPoint is 1 van de welke je daarbij kunnen helpen.

                  Software met goede objectief profielen houden er feitelijk ook al rekening mee...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Museumboerderij Den Tip 1 [Herveld]

                    Hartstikke bedankt in2lapland.

                    Vriendelijke groet, jessey

                    Comment

                    Working...
                    X