Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)





    14mm
    f16
    1/15
    iso200
    mvg,
    Eddy







    14mm
    f16
    1/45
    iso200







    Smaken verschillen

  • #2
    Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

    Voor mij de eerste Eddy. In de tweede wordt mijn aandacht steeds getrokken naar die moderne (nieuw)bouw links in de verte.
    Ik zie ook mooier licht in de eerste.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Voor mij de eerste Eddy. In de tweede wordt mijn aandacht steeds getrokken naar die moderne (nieuw)bouw links in de verte.
      Ik zie ook mooier licht in de eerste.
      Groetjes
      Ik begrijp volledig je opmerking maar dat modern gebouw is het ontvangcentrum van Tyne Cot Cemetery en moest er dus éénmaal bij.
      Ik begrijp wel niet dat ze daarmee een prijs hebben gewonnen.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

        mooie compo/cs en licht die eerste.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

          Ik zou graag wat bij willen leren dus de vraag is wat doet de gekozen sluitertijd 1/45 voor deze foto.
          In theorie valt er veel licht op de sensor.
          Of is dit een voorbeeld van de F16 regel ?

          Comment


          • #6
            Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

            Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
            Ik zou graag wat bij willen leren dus de vraag is wat doet de gekozen sluitertijd 1/45 voor deze foto.
            In theorie valt er veel licht op de sensor.
            Of is dit een voorbeeld van de F16 regel ?
            Wat is de F16 regel ?

            Hier heb ik diafragma voorkeur gebruikt en de sluitertijd betekent weinig hier (bij windstil weer).
            Al mijn foto's van Tyne Cot Cemetery zijn op statief genomen, gezien het vroege uur (weinig licht) met soms lange sluitertijden.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

              Bedankt voor de uitleg en de mooie foto van de locatie.

              Dit is wat mij verteld is door een andere forumlid en toen ik de foto zag moest ik daar aan denken.

              De zonnige f16 regel is als volgt: Als je vol tegen de zon in fotografeert en je diafragma op f16 zet dan is de sluitertijd omgekeerd evenredig als de ingestelde iso. Zo kun je experimenteren met iso 100(1/100) of bv. iso 250(1/250) 800 iso(1/800) enz.. Zolang de belichting maar in evenwicht is. Alleen de belichting(ST) verandert als de iso wordt verandert, het diafragma laat je staan Je kunt een tal van combinaties maken, zolang ze maar terug te rekenen zijn naar f16-1/100.

              Dus de zonnige F16 regel verhoud zich tot F16-iso 100-1/100
              Last edited by jessey; 12 maart 2014, 10:58.

              Comment


              • #8
                Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

                Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                Bedankt voor de uitleg en de mooie foto van de locatie.

                Dit is wat mij verteld is door een andere forumlid en toen ik de foto zag moest ik daar aan denken.

                De zonnige f16 regel is als volgt: Als je vol tegen de zon in fotografeert en je diafragma op f16 zet dan is de sluitertijd omgekeerd evenredig als de ingestelde iso. Zo kun je experimenteren met iso 100(1/100) of bv. iso 250(1/250) 800 iso(1/800) enz.. Zolang de belichting maar in evenwicht is. Alleen de belichting(ST) verandert als de iso wordt verandert, het diafragma laat je staan Je kunt een tal van combinaties maken, zolang ze maar terug te rekenen zijn naar f16-1/100.

                Dus de zonnige F16 regel verhoud zich tot F16-iso 100-1/100
                Je kan fotografie ook moeilijk maken of moeilijk uitleggen.
                Ik hou het bij de basisregels van de belichtingsdriehoek en tracht mijn iso zo laag mogelijk te houden.
                Je vraag was dus eerder om je nog eens laten op te vallen.
                Niet met mij.
                mvg,
                Eddy
                Last edited by eddy007; 12 maart 2014, 11:10. Reden: tikfout
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

                  Nee totaal niet, ik wist niet of ik het goed interpreteerde.
                  Maar ik vindt de foto wel mooie

                  by the way dit forumlid heet MGfoto was ik vergeten te vermelden.
                  P.s. bedankt voor de link
                  Last edited by jessey; 12 maart 2014, 11:56.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

                    Met stip de eerste Eddy !
                    Mvg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

                      Heel goe bezig Eddy mooie foto's laat je niet misleiden door andere comments ik heb al veel geleerd aan je tips
                      mvg jako
                      Last edited by jako; 12 maart 2014, 12:32.
                      Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                      jako

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

                        Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                        Bedankt voor de uitleg en de mooie foto van de locatie.

                        Dit is wat mij verteld is door een andere forumlid en toen ik de foto zag moest ik daar aan denken.

                        De zonnige f16 regel is als volgt: Als je vol tegen de zon in fotografeert en je diafragma op f16 zet dan is de sluitertijd omgekeerd evenredig als de ingestelde iso. Zo kun je experimenteren met iso 100(1/100) of bv. iso 250(1/250) 800 iso(1/800) enz.. Zolang de belichting maar in evenwicht is. Alleen de belichting(ST) verandert als de iso wordt verandert, het diafragma laat je staan Je kunt een tal van combinaties maken, zolang ze maar terug te rekenen zijn naar f16-1/100.

                        Dus de zonnige F16 regel verhoud zich tot F16-iso 100-1/100
                        De regel klopt wel, maar het uitgangspunt is verkeerd. Die sunny F16 regel is gewoon een soort referentiepunt. Het referentiepunt zijnde: op een zonnige dag met F16 kun je op ISO100 en 1/100s een correct belichte foto verkrijgen. Uiteraard hangt dat af van de definitie van een 'zonnige dag'. Zondag heb ik het geprobeerd rond 15u en toen werkte het dus.

                        Wat je verder met je instellingen doet is aan jou. Je kunt daar ISO200 van maken, met 1/200s. Je mag daar zelfs F11 van maken met ISO100 en 1/200s. Zolang je de belichtingsdriehoek maar volgt en een stop bijdoet wanneer je er elders één vermindert. De verhouding moet blijven kloppen ...en het moet dus een zonnige dag zijn.

                        Deze foto's werden genomen met 1/15s en 1/45s. Het was dan ook 's ochtends vroeg, wanneer de zon nog niet volop schijnt. De regel is hier dus niet toepasbaar.
                        http://kasper.photography & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

                          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                          Ik begrijp volledig je opmerking maar dat modern gebouw is het ontvangcentrum van Tyne Cot Cemetery en moest er dus éénmaal bij.
                          Ik begrijp wel niet dat ze daarmee een prijs hebben gewonnen.
                          mvg,
                          Eddy
                          Aha, nu bijgrijp ik je foto ook beter. Maar zo'n blokkendoos neerplanten in die mooie natuur daar .......
                          We moeten van niks meer verschieten blijkbaar.
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

                            Een heel knappe eerste!
                            Vooral door het knappe licht en de compo mag er ook wezen!
                            Touch the Earth...Gently
                            www.passionsenfrance.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tyne Cot Cemetery n° 4 + n° 5 (de laatsten)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                              De regel klopt wel, maar het uitgangspunt is verkeerd. Die sunny F16 regel is gewoon een soort referentiepunt. Het referentiepunt zijnde: op een zonnige dag met F16 kun je op ISO100 en 1/100s een correct belichte foto verkrijgen. Uiteraard hangt dat af van de definitie van een 'zonnige dag'. Zondag heb ik het geprobeerd rond 15u en toen werkte het dus.

                              Wat je verder met je instellingen doet is aan jou. Je kunt daar ISO200 van maken, met 1/200s. Je mag daar zelfs F11 van maken met ISO100 en 1/200s. Zolang je de belichtingsdriehoek maar volgt en een stop bijdoet wanneer je er elders één vermindert. De verhouding moet blijven kloppen ...en het moet dus een zonnige dag zijn.

                              Deze foto's werden genomen met 1/15s en 1/45s. Het was dan ook 's ochtends vroeg, wanneer de zon nog niet volop schijnt. De regel is hier dus niet toepasbaar.
                              Dank je wel Rasper, dat je even de moeite hebt genomen om mij dit even te verduidelijken.
                              Dat het bij deze foto dus niet toepasbaar is

                              Comment

                              Working...
                              X