Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ochtendgloren verscholen + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ochtendgloren verscholen

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
    Rasper, je hoeft het niet hoor, het is uw experiment Maar met tegenlicht zou ik juist het tegenovergestelde doen Overbelichten om je voorgrond juist beter belicht te krijgen, maar wie ben ik Ik zie dat je voor zekerheid hebt gekozen en nu snap ik het felblauwe gedeelte, 1/1600 Probeer eens iets uit te testen en doe eens de zonnige F16 regel toepassen Je blijft met f16 werken en als je iso 100 is neem je het evenredige van de iso waarde als sluitertijd. Dus in dit geval 1/100. Ga je bv. naar iso 250 dan neem je ST 1/250, maar je behoudt je F16. Probeer maar.
    sorry ma deze kan ik toch ff nie volgen. het is toch nie omdat je iso 250 hebt dat je sluitertijd ook 1/250 moet zijn.
    Als uw iso vast staat op 100 en uw diafragma op f16, dan is de sluitertijd toch volledig afhankelijk van de hoeveel licht die er op dat moment is.

ik denk dat er in dit geval beter 2 foto's waren gemaakt met verschillende belichting.
    Deze twee beelden had rasper dan in photoshop kunnen blanden (en dan heb ik het over een subtiele HDR). men krijgt trouwns veel mooier resultaten als je deze blending handmatig doet met laagmaskers.
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
      sorry ma deze kan ik toch ff nie volgen. het is toch nie omdat je iso 250 hebt dat je sluitertijd ook 1/250 moet zijn.
      Als uw iso vast staat op 100 en uw diafragma op f16, dan is de sluitertijd toch volledig afhankelijk van de hoeveel licht die er op dat moment is.

ik denk dat er in dit geval beter 2 foto's waren gemaakt met verschillende belichting.
      Deze twee beelden had rasper dan in photoshop kunnen blanden (en dan heb ik het over een subtiele HDR). men krijgt trouwns veel mooier resultaten als je deze blending handmatig doet met laagmaskers.
      Even goed lezen wat er staat Blenden, kom op zeg, dit soort foto's moet je in een keer goed kunnen vastleggen, met de juiste instellingen, en dat je er meerdere maakt met verschillende instellingen, ok! Maar een foto er goed laten uitzien door te blenden maakt je niet tot een betere fotograaf

Comment

Update een stuk aangenamer Rasper

Comment

Working...
        X